مدير عامل مپنا اعلام کرد:

ايران رقيب بزرگترين کشورهاي سازنده توربين گازي بزرگ در جهان

مدير عامل شرکت مپنا اعلام کرد: در حال حاضر در دنيا فقط کشورهاي آمريکا، فرانسه، آلمان، ايتاليا و ژاپن قادر به ساخت توربين هاي گازي بزرگ به عنوان يک استراتژيکي ترين توليدات جهان هستند که نام ايران نيز در بين اين کشورها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس علي آبادي امروز در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران اغلب دستاوردهاي موجود در حوزه نيروگاهي در شرکت مپنا، حاصل تعامل صنعت و دانشگاه است.

وي با اشاره به ساخت توربين در داخل کشور با ظرفيت 170 مگاوات برق گفت: دستيابي به تکنولوژي ساخت اين محصول که از باارزشترين دستاوردهاي کشور محسوب مي شود و ايران را به ششمين کشور توليد کننده آن در دنيا تبديل کرده محصول کار پژوهشي دانشگاه ها و تعامل مپنا و دانشگاه است.

مدير عامل شرکت مپنا با اشاره به اين که بزرگترين کارگاه ساخت توربين گازي در دنيا را در ايران است تصريح کرد: در حال حاضر 85 درصد تجهيزات مورد نياز توربين گازي در داخل کشور توليد مي شود اين در حالي که بزرگترين برندهاي توليد کننده توربين گازي اعلب قطعات خود را در ديگر کشورها توليد و در کشور خود فقط مديريت براي مونتاژ آن مي کنند.

وي با اشاره به برگزاري چهارمين کنفرانس ملي صنعت نيروگاههاي حرارتي در کشور گفت: اين کنفرانس با هدف تقويت و حمايت از آن در صنعت نيروگاهي، معرفي دستاوردهاي علمي و تکنولوژيکي صنعت ملي نيروگاه سازي در محافل علمي و دانشگاهي،‌ هم انديشي علمي و فني در زمينه ساخت و احداث نيروگاههاي حرارتي،‌مبادله تجربيات متخصصين داخلي از صنعت و محققين و صاحبنظران در زمينه نيروگاه سازي و انتقال آخرين تجربيات و دستاوردهاي بين المللي در زمينه ساخت نيروگاه هاي حرارتي به داخل کشور برگزار مي شود.

علي آبادي با اشاره به دريافت 260 مقاله و پذيرفته شدن 85 مقاله از اين تعداد افزود: کاربردي بودن تمام بخش هاي قابل اجرا در اين کنفرانس در بخش صنعت از نقاط قوت آن است.

مدير عامل مپنا این کنفرانس را بزرگترین کنفرانس در خاورمیانه دانست و گفت: این کنفرانس بستری برای ارتباط بیشترو مثمرثمر دانشگاه و صنعت خواهد بود./س

برچسب ها: گاز ، مپنا ، توربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزین صباغ
۱۹:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام و عرض ادب
بنده ماشینکار cncهستم و کارگاه ماشینکاری دارم
خدمات فرز cncچهار محور همزان تا قطر 420و طول1300
آخرین اخبار