رئيس‌جمهور در جريان سفر به استان گيلان پس از شرکت در اولين کنگره ملي ميرزا کوچک‌خان جنگلي و سخنراني در اين کنگره، در محل احداث نيروگاه سيکل ترکيبي پره‌سر در شهرستان رضوانشهر حضور يافت و بخش گازي اين نيروگاه را مورد بهره‌برداري قرار داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در جريان سفر به استان گيلان پس از شرکت در اولين کنگره ملي ميرزا کوچک‌خان جنگلي و سخنراني در اين کنگره، در محل احداث نيروگاه سيکل ترکيبي پره‌سر در شهرستان رضوانشهر حضور يافت و بخش گازي اين نيروگاه را مورد بهره‌برداري قرار داد.

احمدي‌نژاد در اين مراسم ضمن تقدير از همه دست‌اندركاران و سرمايه‌گذاران راه‌اندازي اين پروژه اظهار اميدواري كرد تا بخش‌هاي ديگر اين نيروگاه با تلاش متخصصان تا بهار سال آينده راه‌اندازي شده و در مدار قرار گيرد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز متخصصين ايراني يكي از بهترين طراحان و سازندگان نيروگاه در دنيا به شمار مي‌روند، گفت: قريب به اتفاق تجهيزات مورد نياز براي راه‌اندازي نيروگاه هاي گازي و بخار در ايران به طور كامل در داخل كشور توليد مي‌شود و اميدواريم با برنامه‌ريزي مسئولان، برخي تجهيزات جزيي مورد نياز نيز در داخل كشور توليد شود تا بتوانيم اين نيروگاه‌ها را به طور كامل توسط فناوران داخلي احداث كنيم.

وي اظهار اميدواري كرد: با تلاش مسئولان، فناوران و متخصصان كشور، ايران عزيز هر چه سريعتر در بالاترين سطوح پيشرفت و تعالي قرار گيرد.

وي همچنين از اتاق كنترل و بخش‌هاي مختلف نيروگاه سيکل ترکيبي پره‌سر بازديد و در گفتگو با مهندسان و متخصصان مستقر در اين نيروگاه در جريان روند فعاليت‌ها و چگونگي پيشرفت اقدامات انجام‌شده براي راه‌اندازي آن قرار گرفت.

نيروگاه سيکل ترکيبي پره سر با ساختار BoT مي‌باشد كه ظرفيت توليد بخش گازي آن 648 مگاوات برق است.

اين نيروگاه شامل 4 واحد توربين گازي هريک به ظرفيت 162 مگاوات و 2 واحد توربين بخار هريک به ظرفيت 160 مگاوات است و انرژي الکتريکي توليد شده در آن از طريق پست 230 کيلو ولت و تعداد 8 فيدر به شبکه برق سراسري منتقل مي‏‌شود.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار