معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه كاشان از اجرای طرح chp (طراحی وساخت توربین گازی 200 كیلو واتی با قابلیت تولید همزمان برق و حرارت) به عنوان طرح كلان ملی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه كاشان خبر داد.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مجید منعم زاده' با اشاره به اینكه این طرح برای تولید پراكنده و ذخیره سازی انرژی آن كاربرد دارد، اظهار داشت: طرح كلان ملی به طرح هایی اطلاق می شود كه ارزش افزوده فراوان ایجاد می كند، و مبتنی بر توسعه علوم و فناوری های مستقر بر لبه دانش یا بومی سازی آنها باشد.

وی همراستایی با اولویت های ملی را از دیگر موارد طرح كلان ملی برشمرد و افزود: طرح های كلان ملی بایستی توسعه هم افزایی میان اهداف آموزشی و تحقیقاتی را موجب شود.

منعم زاده، یكی از ظرفیت های بالقوه دانشگاه كاشان را نیروگاه cchp (تولید همزمان برق، حرارت و برودت) پژوهشكده انرژی عنوان و خاطر نشان كرد: پیرو بررسی و تایید كمیسیون تخصصی انرژی و تصویب ' شورای عالی تحقیقات و فناوری'، دانشگاه كاشان به عنوان مجری و دانشگاه صنعتی شریف و شهید عباسپور به عنوان همكار این طرح انتخاب شده اند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه كاشان ابراز امیدواری كرد تا با همكاری نهادها و سازمان های مختلف، این طرح بتواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه پایدار علم و فناوری در كشور باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.