به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه دستاورد های پژوهشی حوزه علمیه خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان در نشست خبری هفته پژوهش گفت: بنا به پیشنهاد آیت الله عباس واعظ طبسی مدیریت حوزه علمیه خراسان، امسال حوزه علمیه خراسان نمایشگاه پژوهشی اختصاصی حوزویان را برگزار می کند.

حجت الاسلام صفر علی فتح اللهی با اشاره به همکاری بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی یادآور شد: نمایشگاه امسال از دوشنبه 27 آذرماه به مدت چهار روز در جنب سالن شیخ طبرسی در با در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی مساحت 200 متر مربع ایجاد می شود.
فتح اللهی در ادامه از حضور پر رنگ حوزه ها و مدارس علمیه خراسان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: پایان نامه های حوزویان در یک سال اخبر نیز برای ارائه در این نمایشگاه مورد نظر و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به فراخوان ارسال آثار پژوهشی سال 90-91 اظهار کرد: یک هزار و 425 اثر پژوهشی در یک سال اخیر به حوزه علمیه خراسان ارسال شده که بهترین آثار پس از ارزیابی و تایید در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.
مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان در خصوص برنامه های جانبی این نمایشگاه تصریح کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه نشست ها تخصصی با حضور اندیشمندان در محل سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می شود.
وی برگزاری دوره های مختلف همچون یادداشت برداری، تحقیق نویسی، آشنایی با نرم افزارهای اسلامی و رایانه را از مهمترین اقدامات مدارس بزرگ علمیه خراسان برای آشنایی طلاب با پژوهش عنوان کرد.
مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان اصل اساسی هر پژوهش را رویکرد عملیاتی و سودآوری آن دانست و بیان کرد: برای رسیدن به این منظور در مدارس علمیه خراسان دوره های تربیت مربی و دوره های مهارت آموزی پژوهشی برگزار شده است.
وی یکی از نقاط قوت نمایشگاه پژوهش حوزه علمیه خراسان را حضور مدارس علمیه از سراسر استان دانست و گفت: برنامه های گسترده ای برای رسیدن به سند چشم انداز حوزه در زمینه پژوهشی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در دست اقدام است.
فتح اللهی در خصوص خروجی این نمایشگاه یادآور شد: آثار برتر این نمایشگاه که در مراسم اختتامیه از آنان تقدیر می شود با تفاهم نامه ای که با بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی امضا شده به صورت کتاب چاپ و منتشر می شود.
وی آشنایی با مؤسسات حوزوی نوظهور و تجمیع و تعامل آنان با یکدیگر را از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه برشمرد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام علی روشندل مدیر روابط عمومی حوزه علمیه خراسان در سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در بخش پژوهش گفت: در بخش آموزش و پژوهش تحولات فراوانی در حوزه علمیه خراسان صورت گرفته است.
وی هفته پژوهش را نقطه شروعی برای همکاری بیشتر رسانه ها با حوزه عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی فعالیت های گسترده حوزه علمیه خراسان رضوی در واقع خدمت به دومین حوزه علمیه جهان تشیع است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.