آماری که بانک مرکزی ایتالیا روز جمعه منتشر کرد نشان می دهد بدهی عمومی این کشور در ماه اکتبر به بیش از دو هزار میلیارد یورو رسید که بالاترین سطح آن در تاریخ این کشور به شمار می رود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ بانک ایتالیا اعلام کرد میزان بدهی ها که در ماه سپتامبر سال 2012 میلادی یک هزار و نهصد و نود و پنج میلیارد یورو بود در ماه اکتبر به دو هزار و چهارده میلیارد یورو افزایش یافت. میزان بدهی های عمومی ایتالیا در ماه اکتبر نسبت به ژانویه سه ممیز هفت دهم درصد افزایش نشان می دهد. در ماه اکتبر سال 2011 میلادی میزان بدهی های دولتی ایتالیا یک هزار و نهصد و شانزده میلیارد یورو بود. 

با اینکه دولت ایتالیا طرح هایی را در زمینه اعمال سیاست های ریاضتی و افزایش مالیات ها اعمال کرده است، اقتصاد این کشور به عنوان سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو سال قبل وارد دوره رکود شد. 

پیش بینی ها نشان می دهد کسری بودجه ایتالیا امسال به دو ممیز شش دهم درصد تولید ناخالص داخلی و سال آینده نیز به یک ممیز هشت دهم درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بالغ شود. ایتالیا یکی از بالاترین میزان بدهی ها را نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان کشورهایی اروپایی دارد. 
برچسب ها: بدهی ، ایتالیا ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار