تحليلگر اقتصادي فرانسوي تصريح کرد سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق ايتاليا مي خواهد از همه آنهايي که سال گذشته موجب کنار رفتن وي از قدرت شدند انتقام بگيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي ؛  نيکلا دوز تحليلگر اقتصادي اين شبکه افزود طي هفته هاي آينده قرار است بودجه سال دوهزار و سيزده ايتاليا به تصويب برسد و پس از آن ماريو مونتي نخست وزير کنوني از سمت خود استعفا خواهد کرد و پارلمان در ماه ژانويه منحل مي شود. طي چهل و پنج روز پس از انحلال پارلمان انتخابات پارلماني در ايتاليا برگزار مي شود. اين درحالي  است که پيشتر بنا بود انتخابات اواسط ماه آوريل برگزار شود، يعني انتخابات پارلماني دو ماه زودتر از موعد برگزار مي شود.

وي افزود سيلويو برلوسکني  مي خواهد با تاکيد بر مخالفت با سياستهاي اتحاديه اروپا به قدرت بازگردد و از آنهايي که سال گذشته موجب برکناري اش شدند يعني آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ماريو دراگي رئيس بانک مرکزي اروپا، انتقام بگيرد.

وي خود را نامزد مخالف رياضت اقتصادي معرفي مي کند و به شدت با پيمان ثبات اروپا مخالفت خواهد کرد. وي همچنين تلاش خود را به کار مي گيرد تا سياستهاي يکساله ماريو مونتي زير سئوال برود.

اين کارشناس در باره عملکرد اقتصادي ماريو مونتي گفت اين عملکرد بسيار مثبت بوده  اما از ديد مردم ايتاليا پنهان مانده است. نکته اي که برجسته شده افزايش بيکاري است چرا که از زماني که او روي کار آمده  يک ميليون نفر به جمع بيکاران افزوده شده است، اقتصاد در رکود قرار گرفته و قدرت خريد ايتالياييها کاهش يافته است.  درحال حاضر ميزان مصرف در ايتاليا به پايين ترين سطح خود از سال 1997 رسيده است. ماليات ها نيز به طور قابل ملاحظه اي افزايش يافته است و هر خانوار به طور متوسط هزار و صد يورو ماليات بيشتر در سال پرداخت مي کند. اما هيچ کس متوجه نشده است که ماريو مونتي  ايتاليا را از لبه پرتگاه سقوط  نجات داد چرا که به سالم سازي حسابهاي دولتي پرداخت و اعتباري قابل ملاحظه به اين کشور در سطح اروپا داد.
اين کارشناس افزود ماريو مونتي ممکن است با حزب چپ ميانه متحد شود و برلوسکني را در انتخابات شکست دهد. 

برچسب ها: مرکل ، برلوسکنی ، انتقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار