رئیس جمهور کشورمان گفت: مسکن مهر عقب‌افتادگی‌های تاریخی در مسکن را جبران کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمود احمدی‌نژاد در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: کار مسکن مهر اقدامی ضربتی بوده و هدف جبران عقب‌افتادگی‌های تاریخی در مسکن بود که با این بحث می‌خواستیم این عقب‌افتادگی‌ها را به صفر برسانیم و از آنجا به سمت جایگاه مطلوب حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا ابعاد مسکن، کاربرد مسکن و آرامش‌بخشی مسکن در ایران می‌تواند به الگویی برای همه ملت‌ها تبدیل شود.

احمدی‌نژاد بیان کرد: در 200 سال اخیر اگر تاریخ سرزمین را بررسی کنیم خواهیم دید که هر وقت کسی افق‌های بلندی را و آرمان‌های بلندی را برای پیشرفت این سرزمین تبیین کرده است عده‌ای همواره در داخل پیدا می‌شدند که آیه یأس و ناامیدی را برای همه ملت تکرار و زمزمه می‌کردند در حالی که ایران دارای همه استعدادها و امکانات برای پیشرفت در همه ابعاد است.

وی افزود: اگر فرض کنیم در 5 سال آینده 25 متر به هر واحد مسکونی هر خانوار اضافه کنیم کار غیر ممکنی نیست جای این سؤال باقی است که مگر در ایران زمین کم داریم در حالی که یک میلیون و 873 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت ایران بوده و زمین‌های در اشغال شهرها و روستاهای کشور 1.5 میلیون هکتار است بنابراین می‌بینیم که زمین در ایران کم نداریم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ کمبود مصالحی در ایران نداریم، تأکید کرد: در سال 85 یکی از مشکلات ما در شورای اقتصاد کنترل نرخ سیمان بود چرا که در آن زمان مجموع ظرفیت تولید سیمان 32میلیون تن بود ولی امروز می‌بینیم که ظرفیت تولید سیمان 86 میلیون تن بوده و تنها در سال گذشته 12 میلیون تن سیمان از ایران صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امروز ظرفیت تولید فولاد نیز بیش از 2 برابر شده است و بالای 20 میلیون تن تولید می‌شود؛ در 7 سال اخیر تولید کاشی سرامیک و لوازم بهداشتی 3 برابر شده و امروز یکی از صادرکنندگان اصلی محسوب می‌شویم.

رئیس قوه مجریه همچنین با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه نیروی انسانی نداریم، گفت: امروز انواع تخصص‌ها را در ایران داریم پس در این زمینه هیچ مشکلی را شاهد نیستیم./س


برچسب ها: رئیس ، جمهور ، کشورمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.