کشور پاکستان روز پنج شنبه گزارش منتشر شده مبنی بر کناره گیری این کشور از پروژه چند میلیارد دلاری خط لوله صلح ایران-پاکستان را رد کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اکسپرس تریبیون، پروژه 7.5 میلیارد دلاری خط لوله صلح ایران-پاکستان به دلیل تحریم هایبی اساس آمریکا علیه ایران، در ماه های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است.

معظم احمدخان، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، درمورد اخبار منتشر شده می گوید: پروژه خط لوله صلح در راستای منافع ملی پاکستان است و ما موظف به پیگیری آن هستیم.

در دیدار روز پنج شنبه مقامات آمریکایی و پاکستانی، ریچارد السان، سفیر آمریکا و روبین رافل، مشاور ارشد نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان و پاکستان در گفتگو با عبدل حافظ شیخ، وزیر دارایی پاکستان، از دولت پاکستان خواستند تا واردات گاز از ایران را قطع کنند و در عوض دولت آمریکا به رفع بحران انرژی و بدهی این کشور کمک کند.

به علاوه، منابع آگاه اظهار کردند که سفیر آمریکا بسیار در تلاش بود تا درمورد قطع روابط دو کشور از سوی دولت پاکستان مطمئن شود، اما این در حالی بود که مقام پاکستانی اشاره ای به این موضوع نکرد و این امر حاصل نشد.

به هر حال سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هر گزارشی مبنی بر کناره گیری از پروژه خط لوله صلح را رد و خاطر نشان کرد که ما تصمیمی درمورد تحقق این موضوع نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار