نماینده مردم شهرستانهای مرزی زابل، زهك و هیرمند در مجلس شورای اسلامی گفت: این كشور همسایه خواهان توسعه روابط اقتصادی و تسهیل مبادلات تجاری خود از طریق مرزهای آبی و زمینی جنوب شرق كشور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، سید باقر حسینی با اشاره به دیدار   خود با سفیر پاكستان در ایران افزود: در نشست دو ساعته امروز با سفیر پاكستان كه به درخواست وی در محل مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، راجب موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به روابط اقتصادی دو كشور ایران و پاكستان اظهار داشت: سفیر پاكستان حجم سالانه مبادلات این كشور با هند را دو میلیارد و 600 میلیون دلار و حجم مبادلات با ایران با وجود همسایگی دو كشور و مرزهای طولانی را سالانه یك میلیارد و 200 میلیون دلار عنوان كرد.

وی بیان كرد: سفیر پاكستان گذرگاه مرزی 'میرجاوه' به عنوان تنها مسیر ممكن كنونی برای مبادلات تجاری پاكستان با ایران را ناكافی عنوان و خواستار گشایش گذرگاههای مرزی دیگر در جنوب سیستان و بلوچستان برای تجار كشورش شد.

وی افزود: سفیر پاكستان همچنین از مسوولان جمهوری اسلامی ایران آسان سازی شرایط تردد اتباع و تجار پاكستانی را در مرزهای سیستان و بلوچستان خواستار است.

این نماینده مجلس از پیشنهاد سفیر پاكستان برای توسعه روابط اقتصادی به شرط تلاش مسوولان آن كشور برای برقراری امنیت در مرز و جلوگیری از ورود عوامل تروریستی به سیستان و بلوچستان استقبال كرد.

حسینی افزود: نمونه هایی از شرارت ها و افراد مشخصی كه به قصد انجام عملیات تروریستی از مرز پاكستان وارد سیستان و بلوچستان می شوند و همچنین گروه منافقین كه در این كشور برای انجام اقدامات خرابكارانه در ایران برنامه ریزی می كنند را به سفیر آن كشور متذكر شدم.

وی ادامه داد: در مجموع از سفیر پاكستان در این نشست درخواست شد كه در صورت همكاری مسوولان پاكستانی با جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت پایدار در مرز و جلوگیری از فعالیت گروهك ها، مسوولان ایرانی شرایط لازم برای ایجاد روابط اقتصادی گسترده و تردد آسان تجار و اتباع آن كشور را فراهم خواهند كرد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان كشور یك هزار و 580 كیلومتر مرز آبی و خاكی با دو كشور پاكستان و افغانستان دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.