خست وزیر لبنان گفتگو را تنها راه حل و فصل تنش های کنونی این کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ نجیب میقاتی با حضور در مراسم افتتاح طرح کاشتن چهل میلیون اصله درخت که توسط وزارت کشاورزی لبنان اجرا می شود، گفت: همه گروه های لبنانی باید در گفتگوی ملی شرکت کنند تا درباره قانون انتخابات پارلمانی توافق حاصل شود. اگر این توافق حاصل شود، دولت استعفا خواهد کرد و دولتی جدید با ماموریت نظارت بر انتخابات پارلمانی تشکیل خواهد شد و در این دولت کسانی حضور دارند که نامزد انتخابات پارلمانی نیستند.

میقاتی بر ضرورت اجرای انتخابات پارلمانی در موعد مشخص خود قبل از ماه ژوئن آینده شد.
وی درباره نامزدی خود برای انتخابات پارلمانی تاکید کرد: طبیعی است که در این انتخابات نامزد شود. نخست وزیر لبنان همچنین افزود: گفتگو تنها راه برای نجات لبنان از ماجراجویی ها و تنش های سیاسی است.

میقاتی گفت: برخی ها فکر می کنند با دشمنی و منطق متعصبانه می توان به نتیجه رسید و دستاوردی را در سیاست به همراه داشت ولی این گونه نیست و گفتگو تنها راه رسیدن به تفاهم است و این تفاهم از طریق فعالیت های مسلحانه، تحریم،برپا کردن چادر و کشاندن مردم به خیابان ها حاصل نخواهد شد.

وجود گروه های مخالف دولت در کشور مسئله ای ضروری است ولی گروه های مخالف باید رفتارهای سازنده ای داشته باشند و در این زمینه باید فعالیت های خود را منطقی کنند. این روند منطقی از طریق گفتگو و تفاهم در میز گفتگوی ملی با حضور گروه های مختلف حاصل خواهد شد و این گفتگوهاست که لبنانی ها را از ماجراجویی ها و تنش های سیاسی نجات خواهد داد.
برچسب ها: میقاتی ، لبنان ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار