وکلای مدافع شاکر عامر در نامه ای به ویلیام هیگ و ترسا می خواستار ارائه توضیح درمورد اتهامات مطرح شده برضد این زندانی انگلیسی زندان گوانتانامو شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین ، آخرین زندانی انگلیسی گوانتانامو، سرویس های ام آی 5 و ام آی 6 را به قضاوت اشتباه درمورد خود متهم کرده و اتهامات مطرح شده برضد وی مبنی بر دست داشتن در عملیات القاعده را بی اساس خوانده است. عامر خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن این نهادها برای تهمت هایی است که به وی وارد کرده اند.
شاکر عامر که خانواده و فرزندان وی انگلیسی هستند و چندین بار وزرای انگلیس خواستار آزادی وی شده اند از آژانس های امنیتی و جاسوسی به خاطر تداوم زندانی بودنش انتقاد می کند.
اکنون وکلای مدافع وی در نامه ای به ویلیام هیگ ‌ وزیر امور خارجه و ترسا می وزیر کشور انگلیس خواستار ارائه توضیح در مورد اتهاماتی شده اند که مقامات انگلیس به اشتباه بر ضد وی مطرح کرده و دراختیار سیا قرار داده اند. آنها در این نامه قید کرده اند که بازداشت نامحدود عامر به منزله جنایت جنگی محسوب می شود. وکلای عامر این اتهام را که وی از اعضای گروه القاعده است به طور کامل رد می کنند. شاکر عامر در سال 2002 به زندان گوانتانامو تحویل داده شد و از آن زمان تاکنون در آن جا به سر می برد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار