مصرف غذا در کانون خانواده ، تقویت روابط میان افراد، نوع غذا، آشپزی مادران عامل اصلی کاهش آسیب های اجتماعی فردی واجتماعی است.

جعفر بای آسیب  شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: مواد اولیه در تهیه غذا، آشپز و آداب و رسوم طبخ غذا در نوع ظروف مصرفی در هنگام طبخ و مصرف غذا، حضور تمام افراد خانواده ،‌اقوام، آشنایان و اشخاص دیگر بر حالات روحی و روانی مصرف کنندگان موثر است.
 وی در ادامه با اشاره به تاثیر انواع غذا بر شخصیت افراد افزود:  برخی از غذاها شادی و نشاط آور برخی عامل ناراحتی، هزم وغم، با تاثیر بر شخصیت افراد نقش بسیار مهمی در مسائل اجتماعی دارند.
بای با اشاره به اهمیت وجایگاه غذا در جامعه امروز گفت: غذا به عنوان عامل ارتباطی و تقویت روابط میان افراد خانواده و جامعه با تزریق عشق، محبت، صداقت، گذشت، اتحاد، همکاری، حس انسان دوستی با تشکیل یک گروه اجتتماعی مناسب و مثبت ، نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های مختلف دارد.
 وی با اشاره به تضعیف فرهنگ استفاده از غذاي گروهی میان خانواده و آثار مخرب آن بر جامعه افزود: در حال حاضر به دلیل حضور کم رنگ افراد خانواده درطول 24 ساعت درکنار هم جایگاه خانه به عنوان محل استراحت فقط در شب، تضعیف و تخریب روابط بین افراد خانواده ،‌حذف و عده های غذایی، آسیب های بسیاری را به وجود آورده است.
بای تاکید کرد: غذا به عنوان یک عنصر تقویت بر روابط خانوادگی، به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، حذف غذا این عامل ارتباطی، زمینه ایجاد آسیب های اجتماعی مختلف است.
وی ادامه داد: یکی از عمده ترین دلایل افزایش  اختلافهای خانوادگی، فرو پاشی خانواده ،‌طلاق، فاصله نسل ها، شکاف اجتماعی، فاصله میان جوانان با والدین، گسترش آسیب های فردی واجتماعی ، حذف غذا در خانواده است.
بای در پایان با تاکید بر این موضوع افزود: به طبع انس والفت، ارتباط های مثبت بین افراد، با آرامش و روابط صمیمانه،‌کاهش فاصله های نسلی، طلاق و اختلافهای خانوادگی، با حضور  تمامی افراد خانواده ،‌مصرف غذا های نشاط آور، اشپزی توسط مادران، زمینه ای برای کاهش آسیب های فردی واجتماعی است./ز
برچسب ها: غذا ، آسیب ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار