سمینار کشوری پیشگیری از رفتار های پرخطر با همکاری مرکز تحقیقات روانپزشکی امروز 23 آذر ماه آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر اعظم بحیرایی دبیر علمی همایش هدف اصلی سمینار را آشنایی و ارائه راه کاری پیشگیری از رفتار های پرخطر با رویکرد همکاری های بین رشته ای در نظام سلامت دانست.

 بحیرایی گفت: رفتارهای پرخطر رفتارهایی هستند که افراد را در معرض پیامد های بدی قرار می دهد این رفتارها و بروز آن ها تحت تاثیر عوامل محیطی ، فرهنگی ، اجتماعی و روانی هستند و تغییر شرایط و معیارهای اجتماعی بروز رفتارهای پرخطر را افزایش داده است .

دبیر عملی همایش با تاکید بر لزوم همکاری های بین رشته ای در پیشگیری از رفتارهای پرخطر گفت: امروزه الگوی جمعیتی و بیماری های تغییر کرده است و با تکیه صرف به علم پزشکی نمی توان به آسانی این بیماری های و مشکلات را رفع کرد .

وی افزود: امروزه سلامتی تحت تاثیر صلح،امنیت، عدم تبعیض، عدالت اجتماعی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی مطلوب است.

وی اظهار داشت: شرایط خطر زای اجتماعی، مثل فقر، محرومیت ، محیط نامناسب ، شرایط کاری استرس زا و پرخطر به ویژه در گروه های آسیب پذیر احتمال ارتکاب به رفتارهای پرخطر را افزایش می دهد.

بحیرایی خاطر نشان کرد: ارتقای سلامت با مداخلات اولیه قبل در معرض قرار گرفتن افراد در مرحله خطرناک می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات خطر زای دیگر پیشگیری کند او ابراز امیدواری کرد که با همکاری های بین رشته ای بتوان گام های موثری در کاهش رفتارهای پرخطر و بیماری های ناشی از آن برداشت ./ع2

برچسب ها: سلامت ، پر خطر ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار