مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی پژوهش را عامل پیشرفت و ارتقاء در زمینه مدیریت برنامه های فرهنگی به ویژه در ارتباط با حوزه جوان عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره¬ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی رضا خوراکیان همزمان با هفته پژوهش اظهار داشت: رشد روز افزون مرزهای دانش، پدید آمدن موضوعات و مسائل نوین و همچنین وجود نیاز به داشتن شناخت، بررسی و تحلیل آن‌ها به ویژه در زمینه مطالعات بین رشته‌ای و با نگاه دینی، ضرورت انجام فعالیت‌های پژوهشی با نگاه تخصصی و اصولی، یک اولویت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین گام در راستای حل مشکلات و رسیدگی به نیازهای موجود، شناخت آنها و سپس گام برداشتن در زمینه حل آن است و بر همین اساس يكي از روش های اساسی شناخت و حل تنگناهاي موجود در جامعه و ادارت و سازمان ها، مطالعات مربوطه و انجام پژوهش های میدانی و تحقیق های علمی در این زمینه می باشد.

خوراکیان با معرفی واحد پژوهش های اجتماعی موسسه خدمات مشاوره ای و جوانان آستان قدس رضوی به عنوان واحد علمی و تخصصی در زمینه انجام پژوهش ها و تحلیل های اجتماعی با رویکرد دینی، گفت: واحد پژوهش های اجتماعی این موسسه با 15 سال سابقه در زمینه انجام فعالیت‌های علمی، تحقیقی و پژوهشی شامل نظرسنجی، فراتحلیل و طرح های پژوهشی توانسته بخشی از بار پژوهشی مشهد و استان را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: واحد پژوهش موسسه جوانان آستان قدس تاکنون اقدامات مناسبی را در زمینه پژوهش های اجتماعی انجام داده است اما باید با روش های علمی، جدیدتر و تکمیلی تر و همچنین استفاده از توان و ظرفیت های خود این موارد را به روز کرده و نیازهای پژوهشی حوزه اجتماعی آستان قدس را بیش از پیش تامین کند.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره¬ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی ازپژوهش های اجتماعی مرتبط با حوزه جوانان رویکرد پژوهشی موسسه خدمات مشاوره ای به عنوان محوریت اقدامات این واحد یاد کرد و اظهار داشت: حمايت مادي و معنوي از پژوهش هاي پژوهشگران، استفاده بهينه از پژوهش هاي انجام شده توسط پژوهشگران و همچنین فرهنگ سازي جهت استفاده بهينه از پژوهش از جمله اقداماتی است که نه تنها در مجموعه موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس بلکه باید در سایر سازمان ها و ادارات جهت بهبود وضعيت پژوهش در جامعه مورد توجه و انجام قرار گیرد.

یادآور می شود 19 لغایت 25 آذرماه با هدف نهادینه شدن امر پژوهش و ارج نهادن به پژوهشگران و معرفی پژوهش های انجام شده هفته پژوهش و فناوری نام گذاری شده است.

برچسب ها: مدیر ، عامل ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.