دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتبار ویژه به تجهیز مدارس، گفت: امروزه با گرانی ارز و دلار باید ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرد تا سیستم ایمنی مدارس تجهیز شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، قاسم جعفری با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به بودجه کلانی دارد تا معضل سیستم گرمایشی استاندارد مدارس را برطرف کند،افزود:با استعفای وزیر آموزش وپرورش هیچ کاری را نمی‌توان اصلاح کرد،بلکه ضروری است تا با فعالیت‌هایی سازنده جلوی حوادث غیرمترقبه را گرفت.

نماینده مردم بجنورد،مانه وسملقان ، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتبار ویژه به تجهیز مدارس،ادامه داد:مجلس باید اولویت را به دانش‌آموزان اختصاص داده و برای رسیدگی به وضعیت نابسامان مدارس، بودجه‌ای مناسب پیش‌بینی کند.

وی گفت:آموزش معلمان برای شرایط بحران از جمله مواردی است که می‌توان از ۷۰ یا ۸۰ درصد حوادث جلوگیری کرد،بنابراین ضروری است تمهیداتی اندیشیده شود تا آموزش معلمان در شرایط بحران، در اولویت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،با تاکید بر اینکه اهمیت به بخش آموزش نیاز به همدلی و همکاری دستگاه‌ها دارد،متذکر شد:در حال حاضر بسیاری از بخش‌های آموزش و پرورش سیستم استاندارد گرمایشی نداشته و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست اما باید پذیرفت که همه این چند هزار کلاس درسی که به سیستم ایمن گرمایشی مجهز نیستند را نمی‌توان یک شبه درست کرد.

جعفری، با بیان اینکه در سال ۸۵،با مبلغی حدود ۵ میلیارد دلار درصد بالایی از مدارس مقاوم‌ و ایمن‌سازی شد،افزود:امروزه با گرانی ارز و دلار باید ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرد تا بتوان سیستم ایمنی مدارس را مجهز کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بدیهی است ایمن سازی مدرسه‌ای که تنها دو کلاس دارد، کار سختی و هزینه‌بری است که نیاز به کمک و همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد./س

برچسب ها: ایمن ، سازی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.