معاون اول استاندار بصره گفت: ناوگان ایرانی فعال در خاک عراق می‌توانند زائران اربعین را از شلمچه تا عتبات عالیات منتقل کنند و این اجازه تنها در مرز شلمچه داده شده است.

عاطف ناجی قاضی مدیر گذرگاه مرزی عراق در نشستی که با حضور ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان و جانشین قرارگاه اربعین استان به همراه اعضای قرارگاه اربعین حسینی و زین العماره معاون اول استاندار بصره در سالن جلسات منطقه آزاد اروند برگزار شد، از هماهنگی خوب بین دو کشور خبر داد و گفت: درباره نهاد‌های خدمت‌رسان برای اربعین حسینی در مرز شلمچه نیرو‌های کافی وجود دارد.

مدیر گذرگاه مرزی عراق با استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی برای تاسیس اتاق مشترک جهت همکاری و هماهنگی‌های افزود: اگر زائری بدون گذرنامه وارد خاک عراق شود باعث ایجاد مشکل و تعلل در تردد زائران می‌شود، لذا از ایران می‌خواهیم نسبت به این موضوع نظارت بیشتری داشته باشد.

‌معاون اول استاندار بصره عراق گفت: آمادگی برای پذیرش مواکب ایرانی برای ورود به خاک عراق را داریم و برای نیرو‌های امدادی ایران و خدماتی محلی را در نظر داریم که در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی خواستار استقرار نیرو‌های امدادی و اورژانس برای امدادرسانی به زائران در سه نقطه مرز عراق و مدیریت حرکت زائران شد و از توافق وزیر کشور عراق و صدور اجازه به ناوگان حمل و نقل ایرانی برای جابه‌جایی زائران در خاک عراق خبر داد و تصریح کرد: ناوگان ایرانی فعال در خاک عراق می‌توانند زائران را از مرز شلمچه تا عتبات عالیات منتقل کنند و این اجازه تنها در مرز شلمچه به ناوگان حمل و نقل ایرانی داده شده است.

طرف عراقی کاهش پذیرش کامیون‌های تجاری در ابتدای حرکت اربعین را یادآور شد و افزود: در پنج روز آخر منتهی به زیارت اربعین مسیر تجاری به صورت کامل مسدود می‌شود.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در پایان این نشست از جلسه مشترک بین استانداران خوزستان و بصره در هفته آینده در بصره عراق برای هماهنگی‌های بیشتر اربعین حسینی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.