وزیران نفت عضو اوپک در پایان یکصد و شصت و دومین نشست و کشورهای صادر کننده نفت (اوپک ) تصمیم گرفتند که ریاست عبدلله سالم البدری دبیرکل فعلی این سازمان را برای یکسال دیگر تمدید کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وزیران نفت عضو اوپک در یکصد و شصت و دومین نشست و کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) که امروز صبح در وین پایتخت اتریش  آغاز شد تصمیم بر حفظ سقف تولید فعلی یعنی 30 میلیون بشکه در روز گرفتند و نشست 162 اوپک با حضور وزرای کشورهای عضو به کار خود پایان داد.

براین اساس اعضا در این جلسه بر روی سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه نفت برای سال 2013 میلادی یه توافق رسیدند.

این گزارش اضافه می کند همانطور که پیش بینی می شد در این نشست اعضا نتوانستند برای انتخاب دبیر کل جدید به اجماع برسند بنابراین این سازمان نتوانست دبیرکل جدید خود را بشناسد.
از این رو عبدالله سالم البدری دبیر کل لیبیایی فعلی اوپک به مدت یک‌سال نیز مسئولیت دبیر کل موقت این سازمان را بر عهده گرفت  وی  72 سال سن دارد از سال 2007 عهده دار سمت دبیرکلی اوپک است.

براساس این گزارش سه کشور ایران، عربستان و عراق نامزدهای خود را برای دبیرکلی این سازمان معرفی کرده اند که درصورت انتخاب برای یک دوره سه ساله دبیرکل این سازمان می شوند.

عربستان که در جهت خواسته های غرب خواهان افزایش سقف تولید بود با مخالفت عراق روبرو شد.

عراق بعد از سالها نابسامانی در صنایع نفتی خود اکنون به وضعیتی نسبتا با ثباتی رسیده است و به هیچ وجه نمی خواهد روند رو به رشد صنایع نفت خود را با کاهش سقف تولید متوقف کند./ر
برچسب ها: سقف ، تولید ، نفت ، دبیرکلی ، تمدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار