مهمترین عامل ایجاد نوروتروما در کودکان تصادفات است ،این درحالی است كه اکثر کودکان ما آگاهی کامل از مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت مسائل مرتبط با ریسک تصادفات راندارند.

حسام الدین سعیدیان متخصص طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آسیب های مغز و نخاع از جمله مهمترین حوادث منجر به مرگ در کودکان است. در نتیجه برای کاهش مرگ و میر بر اثر نوروتروما در کودکان باید به علل شایع آن پی برد و به فکر چاره برای کاهش وقوع انها و پیشگیری باشیم.
 
وی گفت: مهمترین عامل ایجاد نوروتر و ما در کودکان تصادفات است و همچنین اکثر کودکان آگاهی کامل از مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت مسائل مرتبط با ریسک تصادفات را ندارند.
 
سعیدیان تصریح کرد: باید به کودکان در رابطه بانحوه عبور از عرض خیابان به صورت پیاده
آموزش داده ، مانند عبور از پل هوایی وخط کشی عابر، نگاه کردن به سمت چپ در ابتدای عبور از خیابان، آموزش تابلوهای راهنمایی رانندگی مرتبط و معنای رنگ چراغ ها برای عابر و غیره از این قبیل آموزشها است.
 
وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنیم یک واحد درسی در خصوص مقررات و تابلوهای راهنمایی برای کودکان در خصوص نحوه رد شدن از خیابان و موارد پیشگیری از خطر همچون استفاده از کلاه در هنگام دوچرخه سواری و غیره به دروس مدرسه اضافه شود./ع2
برچسب ها: نروتروما ، کودک ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار