مصرف بنزین کشور نزدیک 20 میلیون مترمکعب است که بدون توسعه صنعت سی ان جی امروز مصرف بنزین کشور به چهار برابر افزایش مي رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا ضیغمی در پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت سی ان جی گفت: هم اکنون ظرفیت تامین 48 میلیون مترمکعب سی ان جی برای خودروهای گازسوز در کشور ایجاد شده است.

ضیغمی به سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد تومانی شرکت ملی پالایش و پخش برای تولید فرآورده های نفتی استانداردهای یورو 4 اشاره کرد و افزود: طرح توسعه و بهسازی پالایشگاه های شازند و آبادان برای تولید محصولات و فرآورده های نفتی با استاندارد یورو 4 به بهره برداری رسیده، ضمن این که در پالایشگاه تندگویان نیز فرآورده نفت گاز با این استاندارد در حال تولید است.

وی با بیان این که نزدیک به 20 میلیون مترمکعب از این ظرفیت به مصرف خودروها می رسد، تاکید کرد: اگر ظرفیت سازی برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور انجام نشده بود، امروز مصرف بنزین کشور به 80 میلیون لیتر در روز می رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: طرح توسعه و بهبود فرآیند پالایشگاه های لاوان، تبریز و اصفهان و سایر فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان نیز تا پایان امسال یا پایان فروردین 92 به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس برای 6 ماه نخست سال 92 برنامه ریزی شده است.

ضیغمی به روند سریع ساخت جایگاه های سی ان جی و مصرف این گاز طبیعی در خودروهای دوگانه سوز از سال 85 اشاره کرد و افزود: هم اکنون نزدیک به 22 درصد سبد سوخت خودروهای سبک در اختیار سوخت سی ان جی است.

وی درباره بومی سازی ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز صنعت سی ان جی نیز گفت: هم اکنون 12 شرکت ایرانی و 3 شرکت خارجی، تامین کننده تجهیزات مورد نیاز این صنعت هستند و پیش بینی می کنیم در آینده نزدیک، کل نیاز این صنعت از سوی شرکت های ایرانی تامین شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش درباره تامین سوخت نیروگاه ها و صنایع کشور گفت: هم اکنون سوخت مازوت مورد نیاز نیروگاه ها تامین شده است تا در شرایط کمبود گاز، فعالیت آنها متوقف نشود./س

برچسب ها: سی ان جی ، خودرو ، گازسوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار