مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده های نفتی كرمانشاه گفت: در هشت ماه نخست سال 91 میزان مصرف بنزین با وجود سیر صعودی مصرف گازوییل و نفت كوره، كاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید 'محمد جمشیدی' افزود: بنزین، نفت گاز (گازوییل)، نفت سفید، گاز مایع و نفت كوره پنج فرآورده اصلی هستند كه در استان كرمانشاه توزیع می شود.

وی ادامه داد: میزان مصرف بنزین در استان كرمانشاه در هشت ماه سپری شده از سال جاری (اول فروردین تا پایان آبان) 316 میلیون و 626 هزار لیتر بوده است در حالی كه در مدت مشابه سال گذشته، میزان مصرف بنزین در استان كرمانشاه 325 میلیون و 692 هزار لیتر بوده است.

جمشیدی گفت: به دلیل رویكرد اغلب مالكان خودروها به استفاده از گاز سی ان جی، مصرف بنزین در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود سه درصد كاهش یافته است.

وی همچنین از مصرف 130 میلیون و 556 هزار لیتری نفت سفید در استان از آغاز امسال تا پایان آبان، خبر داد و گفت: میزان مصرف این فرآورده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته كه 126 میلیون و 990 هزار لیتر بوده است، سه درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده های نفتی استان كرمانشاه از تصمیم این شركت برای ذخیره سازی نفت سفید با توجه به فرارسیدن فصل سرما و نیازی كه به این فرآورده در مناطق روستایی و عشایری استان و نیز برخی صنایع دوگانه سوز استان وجود دارد، خبر داد.

جمشیدی در ادامه میزان مصرف نفت گاز یا گازوییل در استان را در هشت ماه آغازین امسال، 570 میلیون و 691 هزار لیتر عنوان كرد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف این فرآورده در استان 508 میلیون و 734 هزار لیتر بوده است.

وی گفت: شاهد افزایش مصرف گازوییل به میزان 12 درصد در سال جاری نسبت به هشت ماه اول سال گذشته هستیم كه یكی از عوامل این افزایش مصرف، پایین بودن قیمت این فرآورده نفتی در ایران (یارانه ای و نیمه یارانه ای) نسبت به قیمت فوب خلیج فارس است، از سویی قیمت بالای این محصول در كشورهای همسایه عاملی برای سوء استفاده برخی سودجویان در قاچاق این محصول به كشورهای همجوار شده كه افزایش مصرف را در استان به همراه داشته است.

میزان مصرف نفت كوره (مازوت) تا پایان آبان امسال بر اساس اعلام مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده های نفتی استان كرمانشاه، 658 میلیون و 893 هزار لیتر بوده است در حالی كه در مدت مشابه سال 90، میزان مصرف این فرآورده 496 میلیون و 293 هزار لیتر بوده است كه حاكی از افزایش 33 درصدی توزیع و مصرف این فرآورده می باشد.

جمشیدی در باره مصرف گاز مایع یا ال.پی.جی در مدت یاد شده در سطح استان كرمانشاه نیز گفت: 49 هزار و 746 تن گاز مایع در این مدت در استان كرمانشاه توزیع شده است كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته كه 47 هزار و 335 تن مصرف داشته ایم، دارای پنج درصد افزایش می باشد.

وی در پایان از مردم خواست تا در مصرف فرآورده های نفتی كه سرمایه های ملی می باشند، صرفه جویی را مدنظر قرار دهند.

جمشیدی گفت: در سالی كه از سوی رهبر معظم انقلاب به نام تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی مشهور است، صرفه جویی در مصرف فرآورده های نفتی می تواند بسیار موثر و كارساز باشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، بنزین ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.