معاون امور فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی تشکل‌های فعال فرهنگی استان قم شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدباقر پیشنمازی معاون امور فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان طی برنامه بازدید از استان قم در نشست هم اندیشی با دبیران سمنهای فعال فررهنگی استان قم شرکت کرد.

در این جلسه که با حضور بیش از 60 تشکل فرهنگی استان قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد در ابتدای جلسه تعدادی از دبیران سمن‌ها گزارش عملکرد خود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی را ارائه کردند.

علیرضا امیدواریان دبیر تشکل بانوی آسمانی در بخشی از صحبت‌های خود گزارشی را از برنامه جشن هلهله فرشته که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد، ارائه کرد و بیان داشت: تشکل بانوی آسمانی جهارمین دوره همایش بزرگ هلهله فرشته ها را در سالجاری برگزار کرد که در جشن امسال به همت خیرین 18 فقره جهیزیه کامل برای 18 زوج جوان تهیه شده بود که به این عزیزان اعطاء شد.

عسگری دبیر تشکل آرمان سپید با اشاره به فعالیت‌های این تشکل در زمینه مسائل فرهنکی از برگزاری اولین نمایشگاه عرضه تولیدات جوانان در استان قم گزارش داد و یاد آور شد: این نمایشگاه با مشارکت معاونت جوانان اداره کل در سال‌جاری برگزارشد که بحمدالله مورد استقبال جوانان و مسئولین قرار گرفت و در نظر است که دومین دوره آن در سال آینده برگزار گردد.

میثم تاری دبیر انجمن فردوسیان جوان سومین دبیر تشکل بود که به ارائه گزارش عملکرد سمن خود پرداخت و بیان کرد: این تشکل با بهره گیری از توان جوانان تعدادی نرم افزار مورد نیاز جوانان را در موضوعات مختلف تولید و منتشر نموده که تا حدی نیاز جوانان را در بخش مسائل فرهنگی جوانان بصورت نرم افزارهای چند رسانه‌ای تامین نموده و برنامه ریزی جهت تولید نرم افزارهای جدید در حال انجام می‌باشد.

سرکار خانم دولتی بعنوان دبیر تشکل بسوی آینده سبز نیز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده توسط این تشکل از تولید نرم افزاری در زمینه عفاف و حجاب خبر داد و افزود: به همت بانوان جوان این تشکل مجموعه آموزشی در زمینه عفاف و حجاب تولید شده که در دانشگاه‌های کشور در حال استفاده بوده و اساتید این تشکل برای آموزش این این مجموعه با مراکز فرهنگی در تعامل هستند.

رضوی دبیر تشکل مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) نیز با گزارش برنامه عزاداری دهه اول محرم از استقبال گسترده جوانان از مراسم عزاداری با عنوان شور جوانی در عزاداری سالار شهیدان که به مدت 10 شب در مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد خبر داد و عنوان داشت: در حال برنامه ریزی برای اجرای همایش بزرگ جوان غلامان ابا عبدالله در سالجاری هستیم که ان شالله در صورت حمایت وزارت ورزش توانایی انجام این همایش بصورت ملی را داریم که مورد استقبال آقای پیشنمازی قرار گرفت.

در ادامه آقایان صلواتی، بهرام پور، توکلی کیا، دبیران سمن‌های خانه پرواز، نسیم اندیشه و طلوع پیوند آسمانی و چند تن دیگر از دبیران سمن‌های استان به ارائه گزارش عملکرد خود در زمینه مسائل فرهنگی پرداختند.

در پایان معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت‌های گسترده صورت گرفته توسط سمن‌های جوان استان قم از دبیران سمن‌ها به واسطه تلاش در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی تشکر کرد و ابراز داشت: تشکل‌های جوان پتانسیل مناسبی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی دارند و وزارت ورزش و جوانان از فعالیت‌های هدفمند سمن‌ها حمایت خواهد کرد.

پیشنمازی تصریح کرد: از 3 طرح برتر سمن‌های فعال فرهنگی استان قم حمایت خواهیم کرد، طرح‌هایی که به تصویب کارگروه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم برسد پس از بررسی مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، جلسه در حضور مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان علی فرهادی مدیر کل ورزش و جوانان، عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، معاون دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان، معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان محمدرضا نیکوگفتار و سرپرست معاونت فرهنگی وجوانان اداره کل روح الله رمضانی برگزار شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار