فضای ذخیره‌ای گندم در زنجان سه برابر میزان مصرف سالانه گندم استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت غله وخدمات استان زنجان ، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ، با اشاره به اینکه11 هزار تن گندم از کشاورزان زحمتکش این استان طی امسال خرید و در سیلوهای گندم ذخیره‌سازی شده است گفت: این میزان خرید از یک هزار و 100 محموله وارده به سیلو است.

منصوری با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده قریب به 47 میلیارد ریال می‌باشدافزود: 100 درصد مطالبات گندم‌کاران حداقل 24 و حداکثر ظرف 48 ساعت پس از تحویل محموله گندم به حساب آنها واریز شده است.

وی همچنین به کیفیت مطلوب گندم‌های خریداری شده نیز اشاره کرد و گفت: متوسط درصد افت غیر مفید گندم‌های خریداری شده 1.1 و درصد افت مفید آن 1.3 و میزان درصد سن زدگی 1.2 بوده که از وضعیت کیفی مطلوبی برخوردار است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اولویت خرید گندم در سال‌جاری با بخش خصوصی و تعاونی بوده ادامه داد: کارخانجات آرد‌ سازی و بخش صنف و صنعت در استان و با منابع داخلی خود اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز استان کرده و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بنا بر سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت گندم‌های خریداری نشده را به قیمت تضمینی خرید و ذخیره‌سازی کرده است.

منصوری همچنین به میزان فضای ذخیره‌ای استاندارد گندم در استان اشاره‌ای داشت وتصریح کرد: هم اکنون استان دارای بیش از 450 هزار تن فضای استاندارد گندم است که سهم دولت قریب به 110 هزار تن بوده و 340 هزار تن دیگر متعلق به بخش خصوصی در استان است.

وی به بزرگترین سیلوی بتنی بخش خصوصی در حال احداث نیز اشاره داشت وخاطر نشان کرد: این سیلو با ظرفیت 100 هزار تن فضای ذخیره‌ای استاندارد گندم بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ورود آن به چرخه ذخیره‌سازی این محصول استراتژیک، فضای ذخیره‌ای گندم استان به 568 هزار تن می‌رسد که این میزان سه برابر مصرف گندم استان و دو برابر بیشترین میزان خرید و ذخیره گندم در طول تاریخ استان است./س



برچسب ها: گندم ، ذخیره ، زنجان ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.