رشد اقتصادی اسپانیا، 15 ماه است که سیر نزولی داشته و هیچ نشانه ای از توقف این روند به چشم نمی خورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره؛ پیش بینی شده است که کاهش رشد اقتصادی اسپانیا تا سال 2014 نیز ادامه خواهد داشت. بزرگترین مشکل اقتصاد اسپانیا بیکاری است. میزان بیکاری در این کشور اینک بیش از 25 درصد است. این رقم در مورد جوانان 50 درصد است.  
ادامه این وضع موجب شده است، بسیاری از اسپانیایی ها در جستجوی فرصت های کاری بهتر به کشورهای دیگری مانند برزیل و محله های فقیر نشین شهرهایی مانند ریودوژانیرو، مهاجرت کنند.  
با بهتر شدن وضع امنیتی محله های فقیر نشین ریودوژانیرو، حالا خارجی ها و به ویژه اروپایی های بیشتری به چنین مکان هایی مهاجرت می کنند.  
البته این فقط مردم اسپانیا نیستند که به کشورهای آمریکای لاتین مهاجرت می کنند، شرکت های اسپانیایی نیز از یک دهه قبل به این کشورها نقل مکان کرده اند.  
همچنين؛ سال گذشته شرکت های اسپانیایی به رغم مشکلاتی که در داخل با آنها مواجه بودند، 9 میلیارد دلار در کشورهای آمریکای لاتین سرمایه گذاری کردند.  
مثلا شرکتی مانند شرکت برق ایبردرولا که بزرگترین شرکت برق اسپانیاست و در برزیل و مکزیک نیز فعالیت دارد، حدود 30 میلیارد دلار دربازار برق این کشورها سرمایه گذاری کرده است. این شرکت نیز مانند دولت اسپانیا در تلاش است میزان بدهی های خود را کاهش دهد.  
ایبردرولا در تلاش است میزان بدهی خود را که اینک 31 میلیارد یوروست تا سال 2014 به 26 میلیارد یورو کاهش دهد.  
یک نکته دیگر که وضع اقتصادی بد اسپانیا را نشان می دهد، این است که مادرید همچنان در تلاش است بدهی 24 میلیارد یورویی خود را به شرکت هایی مانند ایبردرولا صاف کند.
برچسب ها: روند ، اقتصاد ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار