مخالفت طرفداران مرسی با تعویق همه پرسی قانون اساسی و رد پیشنهاد مذاکره از سوی مخالفان، اوضاع مصر را به بن بست کشانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: به گفته مرد شماره دو اخوان المسلمین این حزب اسلامگرا با تعویق برگزاری همه پرسی قانون اساسی مخالف است. با رد پیشنهاد مرسی مبنی بر مذاکره از سوی مخالفان، اوضاع سیاسی مصر با بن بست مواجه شده است. در چنین وضعی عصر روز جمعه معاون ریاست جمهوری از تعویق احتمالی همه پرسی سخن به میان آورد.

گزارشگر این شبکه در قاهره درباره آینده تنشهای اخیر در مصر گفت: «برگزاری مذاکرات در چند ساعت آینده سرنوشت زورآزمایی بین مخالفان و طرفداران مرسی را مشخص خواهد کرد. باید دید که آیا دو طرف بر مواضع خود پافشاری می کنند یا اینکه رئیس جمهوری مصر از مواضع خود عقب نشینی خواهد کرد.

 مخالفان مرسی که در برابر کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده اند، تاکید کردند امیدی به این گفتگوها ندارند. چرا که این مذاکرات بدون حضور سران اصلی گروه های مخالف برگزار می شود. برخی از احزاب مخالف به دلیل این که شرایط را برای مذاکره مناسب نمی دانند، از شرکت در این گفتگوها خودداری کرده اند.

 مخالفان خواستار تغییر طرح قانون اساسی که اختیارات ویژه ای به رئیس جمهوری خواهد بخشید، هستند. براساس این طرح هیچ مرجع قانونی حق ندارد رئیس جمهوری را به خاطر تصمیماتش مورد سئوال قرار بدهد. تعویق برگزاری همه پرسی قانون اساسی نیز یکی دیگر از خواسته های مخالفان است.»
برچسب ها: مرسی ، مصر ، قانون اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار