دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت با تاکيد بر اينکه جريان دانشجويي نبايد همسو با جريان‌ها و احزاب حرکت کند، گفت: در اين صورت ناخواسته به جاي پيگيري مسائل کشور، منافع اشخاص را دنبال کرده که متاسفانه اين امري است که در بخشي از تشکل‌هاي دانشجويي ديده مي‌شود و بايد به شدت با آن برخورد شود.

مهدي اميريان دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه دانشجويان در برهه‌هاي مختلف براي مبارزه با استبداد تلاش کردند، گفت: آرمان‌گرايي دانشجويان پس از پيروزي انقلاب به طور کامل به منصه ظهور درآمد و نبايد فراموش کنيم که تاثيرگزاري دانشجويان در تشکل‌هاي دانشجويي به خاطر روحيه انتقادي آنان است، لذا اين امري است که نبايد از آن غفلت کرد.

وي با انتقاد از عملکرد دانشجويي و فقدان روحيه انتقادپذيري در برهه اخير کشور گفت: جنبش‌هاي‌دانشجويي هر چند در مسائل اصولي نظام خوب حرکت کرده و آرمان‌هاي نظام را دنبال مي‌کنند، اما به نظر مي‌رسد که اين روحيه در بين دانشجويان کشور به حد مطلوب خود نرسيده است و مورد غفلت قرار مي‌گيرد.

اميريان به تاثيرگزاري روحيه انتقادي جنبش دانشجويي در پيشرفت و توسعه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجوي سياسي نبايد از توده مردم و آرمان‌هاي جامعه فاصله بگيرد و همواره با حفظ حريت و استقلال خود، اولويت‌هاي اصلي کشور را پيگيري کند؛ در اين صورت است که مي‌تواند نقش اصلي خود را نسبت به جامعه و کشورش ايفا کند.

وي اضافه کرد: جريان دانشجويي نبايد مواضعي همسو با جريان‌ها و احزاب را کند؛ چرا که در اين صورت ناخواسته به جاي پيگيري مسائل کشور منافع اشخاص را دنبال کرده است که متاسفانه اين امري است که در بخشي از تشکل‌هاي دانشجويي ديده مي‌شود که بايد به شدت با آن برخورد شود.

اين فعال دانشجويي با انتقاد از عملکرد برخي مسئولان دانشگاه‌ها در جلوگيري از فعاليت‌هاي دانشجويان در قالب تشکل‌ها اضافه کرد: مسئولان دانشگاهي نبايد از فعاليت‌ها دانشجويي در قالب تشکل‌ها جلوگيري کنند و بايد اجازه دهند تا تفکراتي که در چارچوب نظام مقدس جمهوري اسلامي فعاليت مي‌کنند در دانشگاه‌ها حضور يابند.

اميريان اضافه کرد: دانشجويان در همه دانشگاه‌هاي کشور داراي تريبون نيستند و به همين دليل حريت و استقلال دانشجويي را از دست داده‌اند و بخشي از مردم حتي نام تشکل‌هاي دانشگاهي را نمي‌دانند که اين امر از آن رو صورت گرفته است که تشکل دانشجويي نتوانسته مطالبات مردم را پيگيري کرده و اعتماد آنان را جلب کنند؛

دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت گفت: پيشنهادم اين است که هفته دانشجو را فرصتي قرار دهيم تا جنبش‌هاي دانشجويي بتوانند به شناسايي نقاط ضعف خود بپردازند و در تقويت آن بکوشند.

اميريان در انتقاد به عملکرد ضعيف جنبش دانشجويي در پيگيري مطالبات رهبري تصريح کرد: جنبش دانشجويي هنگامي مي‌تواند مطالبات رهبري محقق سازد که ابتدا ظرفيت‌هاي جريان‌سازي را در خود تقويت کرده و اعتماد عموم دانشجويان را به خود جلب کند.

وي حفظ حريت و استقلال را از ارکان اصلي جنبش دانشجويي دانست و افزود: جنبش دانشجويي بايد وابستگي خود را از احزاب و جريان‌هاي سياسي جدا کند چرا که اين امر بزرگترين آفت جنبش دانشجويي است.

اين فعال دانشجويي در پايان وظيفه مسئولان را تلاش براي ايجاد فضايي باز و داراي نشاط سياسي در دانشگاه عنوان کرد و گفت: مسئولان با دوري از تک‌سليقگي و برخوردهاي تنگ نظرانه مي‌توانند نقش عمده‌اي در بهبود عملکرد جنبش دانشجويي در آستانه انتخابات در کشور داشته باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشجو ، امیریان ، تحکیم ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار