دبير دفتر تحکيم وحدت با تشکر از مسئولين برگزار کننده اجلاس جنبش عدم‌تعهد نحوه برگزاري اجلاس را بي‌نظير خواند و گفت: اميدواريم دستاوردهاي اين اجلاس خط بطلاني بر تلاش‌هاي دشمنان در پروژه ايران هراسي ايفا کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدي اميريان دبير دفتر تحکيم وحدت با تشکر از مسئولين برگزار کننده اجلاس جنبش عدم‌تعهد نحوه برگزاري اجلاس را بي‌نظير خواند و گفت: اميدواريم دستاوردهاي اين اجلاس خط بطلاني بر تلاش‌هاي دشمنان در پروژه ايران هراسي ايفا کند.

اميريان در آستانه بازگشايي دانشگاه‌ها به نقش موثر دانشجويان در شکل‌گيري نظام اسلامي اشاره و اضافه کرد: دانشجويان همواره در برهه‌هاي مختلف تاريخ، نقش پررنگي در حمايت از انقلاب داشته‌اند و فعاليت آنان در دوره‌هايي با فراز و نشيب همراه بوده است.

وي اضافه کرد: ايجاد روحيه نشاط در دانشگاه‌ها دانشجوياني را که بدون در نظر گرفتن شهرت، قدرت و ثروت‌اندوزي تنها براي آرمان‌خواهي فعاليت مي‌کنند، براي ادامه مسير دلگرم مي‌کند.

دبير کل دفتر تحکيم وحدت با پيشنهاد ايجاد فضاي مطلوب به منظور تضارب آرا در ميان دانشجويان گفت: اميدواريم که با يک نگاه اعتماد محورانه و فرصت محور بتوانيم يک تغيير و حرکت رو به جلو را براي نقش آفريني دانشجويان در دانشگاه‌ها شاهد باشيم .

وي مجموعه دفتر تحکيم وحدت را يکي از اصيل‌ترين تشکل‌هاي دانشجويي دانست که  اکنون با 28 اتحاديه فعال در دانشگاه‌هاي سراسر کشور به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

اميريان با اشاره به سابقه دفتر تحکيم وحدت تصريح کرد:دفتر تحکيم وحدت در اواخر دهه 70 و 80 دچار آفت‌هاي جدي توسط برخي افراد فرصت‌طلب و سياست‌زده شد که اکنون مجال زيادي براي شرح مبسوط آن نيست اما بايد گفت: وقتي مجموعه‌اي در اصول و مباني خود حق محور باشد حتي اگر افراد و گروه‌هايي با اهداف خاصي سعي در انحراف آن داشته باشند آن مجموعه خود را احيا کرده و به فعاليت‌ ادامه مي‌دهد.

وي با اشاره به عبور دفتر تحکيم از دوران‌گذار و تلاش دست‌اندرکاران مجموعه براي سامان‌دهي مجموعه در چارچوب قانون اساسي اظهارداشت: پس از منحل شدن طيف سودجو و غيرقانوني علامه، فعاليت‌هاي خود را براي احياي مجموعه در راستاي اساسنامه دفتر و چارچوب قانون اساسي اجرا کرديم و در تلاش براي تاسيس دفترهايي در دانشگاه‌هاي مختلف برآمديم هر چند در انجام اين تلاش‌ها با مخالفت‌هايي نيز روبه رو شديم.

دبير کل دفتر تحکيم وحدت اين مخالفت‌ها را از سوي سه گروه دانست و افزود: از سوي برخي مسئولان دانشگاه‌هايي که اطلاعات دقيقي از تغيير موضع دفتر تحکيم وحدت ندارند، برخي مسئولان امنيتي و برخي جريان‌هاي دانشجويي با مخالفت‌هايي روبه‌رو شديم که هر چند به آنان حق مي‌دهيم، اما توصيه مي‌کنيم که در راستاي قانون اساسي و با دلايل متقن و محکم فعاليت مجموعه تحکيم وحدت را در دانشگاه‌ها را بررسي کنند که اين امر مي‌تواند با حضور سلايق گوناگون در دانشگاه‌ها و ايجاد فضاي گفتماني فضاي تضارب آرا را در کشور گسترش دهند.

وي با تشکر از حضور مسئولين در دانشگاه‌ها به طرح نکاتي در اين باب پرداخت و تصريح کرد: بهتر است مسئولين با نگاه رفع تکليف در جمع دانشجويان حاضر نشوند. چرا که رهبر معظم انقلاب نيز نفس حضور مسئولين در دانشگاه‌ها را نه تنها حضور فيزيکي و در برخي تشکل‌هاي محدود بلکه درگير شدن با مسائل آنان و تعامل بيشتر با دانشگاهها و دانشجويان دانستند.

اميريان اضافه کرد: بدون ترديد يکي از تحولات مهم  نظام مردم سالارانه انقلاب اسلامي ايران، بحث انتخابات است که بايد مسئولين توجه داشته باشند ضمن جلوگيري از فعاليت‌هاي زود هنگام انتخاباتي فضاي کشور را از حواشي اين کار دور کنند.

وي با اشاره به تلاش مسئولين براي جلوگيري از وارد شدن به فضاي بي‌اخلاقي و برخي نگاه‌هاي سياست‌زده اظهار داشت: اميدواريم شاهد اين گونه فضاها نباشيم که تبيين اين امر نيز بر عهده رسانه‌ها و جريان‌هاي دانشجويي است که بايد با تلاش خود بستر را براي ايجاد مشارکت حداکثري مردم و حضور گرايش‌هاي سياسي انجام دهند.

دبير کل دفتر تحکيم وحدت خطاب به جريان‌هاي سياسي گفت: جريان‌هاي سياسي که مي‌خواهند در چارچوب انقلاب اسلامي فعاليت کنند بايد مواضع خود را با دو جريان فتنه و انحرافي مشخص کرده و با مرز بندي مشخص و بدون ابهام در فضاي سياسي وارد شوند تا با عدم شفافيت روبه رو نشويم.

وي در پايان اظهار داشت: به دانشجويان نيز مي‌گوييم شأن تشکل‌هاي دانشجويي بالاتر از آن است که فعاليت خود را در قالب برخي جريان‌هاي سياسي تعريف کرده و بايد بدانند که کارکرد جريان دانشجويي اصلاح وضع موجود و تلاش براي رساندن به وضع مطلوب است و اين امري است که به صلاح کشور ، تشکل هاي دانشجويي است.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار