دبيرسياسي تشکيلات دفتر تحکيم وحدت گفت: راه را براي جوانان آرمانگرا بازکنيم، مانند جوانان دهه 60 که انقلاب و جنگ را اداره کرده و ليبرال هاي کهنه کار و بازاري هاي محافظه کار را کنار زده و انرژي جواني خود را صرف نابودي نمادهاي بازمانده از دوران طاغوت کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدي اميريان دبيرسياسي تشکيلات دفتر تحکيم وحدت درنشست تشکل‌هاي دانشجويي که در محل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل برگزار شد درباره موضوع عدالت‌خواهي اظهار داشت: ما از طرف تشکل خود از رهبري عزيز و ملت ايران عذرخواهي مي‌کنيم که نتوانستيم مطالبه‌گر پيام عدالت‌خواهي و عدالت طلبي ايشان باشيم.


وي افزود: تشکل‌هاي دانشجويي از ظرفيت هاي داخلي بسياري براي مبارزه با فساد اقتصادي برخوردارند که انشاء الله بهتر بتوانيم اين مبارزه را انجام دهيم تا با رضايت حق تعالي همراه شود.

اميريان تصريح کرد: وقتي از فساد صحبت مي‌کنيم صرفا فساد اقتصادي نيست بلکه همه عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را در برمي‌گيرد که بايد مبارزه با فساد و رويکرد عدالت و پيشرفت را در همه آن عرصه‌ها مدنظر داشت.

دبيرسياسي دفتر تحکيم وحدت گفت: بايد با کشف شبکه‌هاي قدرت و ثروت نگاهي نهادي به فساد داشت نه اينکه منتظر انتشار ليست مفسدين اقتصادي باشيم.

وي افزود: مردم ما به تنش‌هاي سياسي امروز که محصول خيانت‌هاي داخلي و خباثت‌هايخارجي است دامن نمي‌زنند و به شعارهاي حداقلي انقلابي نيز اصالت مي‌دهد.

اميريان با طرح اين سوال که شبکه فساد و ثروت چگونه است، اظهار داشت: آيا ثروت به اعتبار اجتماعي و سياسي افراد منجر مي‌شود يا اينکه سياسيون به اعتبار سياسي خود از طريق بيت المال و اعتبارهايي که بايد براي اقتصاد کشور هزينه شود مال اندوزي مي‌کنند؟ متأسفانه اين پيوند نامبارک در برخی جريان‌هاي سياسي ديده شده است.


دبيرسياسي دفتر تحکيم وحدت گفت: درساختارهاي اقتصادي و سياسي موجود برخي افراد به اشتباه در جايگاه‌هاي ديگري قرار گرفته‌اند.


وي افزود: قبلا همه طرفدار هدفمند کردن يارانه ها بودند اما الآن که مي بينند خوب اجرا نشده مسئوليت خود را از ابتدا انکار مي کنند و مي گويند ما موافق نبوديم.

 دبيرسياسي تشکيلات دفتر تحکيم وحدت
تصريح کرد: به عنوان فعال سياسي خط امام مي توانيم به قانون اساسي مراجعه کنيم، نيازي نيست اقتصاد اسلامي را به عنوان يک حرف دهان پرکن به زبان بياوريم؛ از نمايندگان مجلس مي خواهيم در این زمینه وظيفه شرعي و تقنيني خود را انجام دهند.


اميريان با اشاره به تاکید آیت الله مصباح بر ضرورت مبارزه با ربا گفت: ايشان در کنگره اسلامي شدن علوم انساني گفت: "تا زماني که در اقتصاد ما ربا حاکم باشد نمي توانيم مشکلات را حل کنيم" آيا نمايندگانی که از اسلامي شدن علوم انساني مي گويند تا به حال درباره مبارزه با سيستم هاي ربوي و رانت در اقتصاد کشور و در مبارزه با مفسدين اقتصادي و بررسي روابط آنها با بخشي از لايه هاي دولت، حرکتي کرده اند؟

دبيرسياسي دفتر تحکيم وحدت افزود: از رئيس جمهور سوال مي کنم آيا بازديد از زندان اوين اولويت کشور ماست؟! اگر مشکلي هم در زندان باشد مطمئنا از قبل کمتر شده و ديگر حوادث دردناکي مانند حادثه کهريزک تکرار نشده است و مسئولان اين حادثه به وسيله رئيس دستگاه قضا عزل شده اند.

اميريان با انتقاد از آنچه تحت عنوان طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري مطرح شده گفت: کساني هستند که مطالبات امام و رهبري را دنبال مي کنند و نمي گذارند در روند عدالت خواهي و پيشرفت کشور خللي ايجاد شود؛ بايد راه را براي اين افراد آرمان گرا باز کرد، اما با تصويب طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري بعيد است که اين موضوع محقق شود زيرا با تأييد شرط سني حداقل 45 سال و 8 سال سابقه وزارتي راه را بر جوانان بسته ايم و اين زمينه انسداد سياسي را فراهم مي کند، چرا که روال دولت هاي پيشين ادامه خواهد يافت و ما نمي توانيم حرکت پرشتاب را به سوي عدالت و پيشرفت محقق کنيم؛ البته اميدواريم نمايندگان مجلس و شوراي محترم نگهبان به اين طرح رأي ندهند.

دبير سياسي دفتر تحکيم وحدت افزود  نبايد به چاه محافظه کاري و پيرسالاري بيافتيم، بايد راه را براي جوانان آرمان گرا بازکنيم مانند جوانان دهه شصت که انقلاب و جنگ را اداره کرده و ليبرال هاي کهنه کار و بازاري هاي محافظه کار را کنار زده و انرژي جواني خود را صرف نابودي نمادهاي بازمانده از دوران طاغوت کرده اند، لذا فقط جوانان عدالت خواه و آرمان گرا مي توانند در عملي کردن الگوي سند چشم انداز 1404 موثر باشند.


اميريان در پایان گفت: اميدواريم انشاء الله جريانات دلسوز و نخبگاني که دل در گروي بيانات رهبر معظم انقلاب دارند وظايف خود را به درستي دراين باره انجام دهند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار