دنیای خودروسازی پر از خودروهایی است که در هنگام عرضه چندان مورد استقبال واقع نمیشوند ولی خریدارانی نیز هستند که نوعی تعصب بر روی این خودروها دارند و خودرو مذکور را بسیار عالی میپندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ خودروهایی است که در هنگام عرضه چندان مورد استقبال واقع نمی‌شوند ولی خریدارانی نیز هستند که نوعی تعصب بر روی این خودروها دارند و خودرو مذکور را بسیار عالی می‌پندارند و ضمن خریداری خودرو مذکور به دلیل همان تعصب تا سالیان سال به خودرو خود وفادار می‌مانند و اگر هم از خودرو خود خسته شوند بنا بر همان تعصب حاضر به از دست دادن و فروختن خودرو خود نیستند.

ما در این مطلب ۱۰ خودرو را که دارای طرفداران خاص خود در زمان عرضه بودند را بررسی کوتاهی می‌کنیم.
 
 

Saab 900
یک خودرو از دنیای اساطیری وایکینگ‌ها ،ساب ۹۰۰ که برای افرادی خاص دارای یک حس منحصر به فرد بودن است و البته خودروساز سوئدی نیز در طول چرخه تولید ۱۵ ساله ان هیچ گونه تغییر انقلابی در این خودرو ایجاد نکرد(پیکان وطنی).
به هر حال این خودرو همیشه با یک سیستم اتاق در دسترس خریداران خود بود و البته موفق به حفظ هویت خود نیز شد و بنابراین برای خریدارانی که دنبال یک خودرو خاص میگردند بهترین سوژه است.
با این حال این خودرو هنوز هم دارای طرفداران وفادار خود است  که بسیاری از آنان تا زمانی که ایستاده بمیرند خودرو خود را حفظ میکنند هر چند ساب در حال کشیدن آخرین نفس‌های خود است.
 
 

 
 
Smart ForTwo
رانندگی با این خودرو به ادعای سازنده آن هوشمند، مانند خالکوبی کردن یک کوسه ماهی بر روی بازوی کسی است که فقط در بیابان زندگی میکند و به طور یقین شنا  کردن نیز بلد نیست و این خودرو کوچک نیز چنان اوضاع و احوالی دارد.
به هر حال این خودرو با شعار صرفه جویی در سوخت عرضه شد اما واقعا مشخص نیست که چند مایل در هر گالن صرفه جویی در این خودرو انجام میشود.
هرچند این خودرو چندان مورد استقبال واقع نشد ولی کسانی بودند که موضع خود را در قبال این خودرو تغییر ندادند و در حالی که هزاران گزینه بهتر نیز وجود داشت بازهم این خودرو را فوق العاده و کارامد تشخیص می‌دهند و بر پشت فرمان او خودنمایی میکنند.

Volkswagen Golf MKII
ساخته شده در بین سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۲ ،خودرو فولکس واگن گلف جی تی آی نسل دوم به عنوان یک غول در بین طرفداران خودروهای خاص دوران خود مطرح بود.
به هر حال این خودرو با طراحی جعبه مانند خود و البته رنگ‌های سرد به یکی از محبوب ترین خودروهای افراد خاص بدل شده بود که با چراغهای گرد خاص خود خودنمایی میکرد.
یکی از شعارهای محبوب و تبلیغاتی آن خودرو در زمان خود عبارت جالب”من میتوانم بدون یک ظاهر اسپرت کارایی یک خودرو اسپرت را داشته باشم” بود.

 
Peugeot 205
اگر چه جی تی ای دیگر بیش از حد معمول شده است اما شکل بدنه خودرو نیز ممکن است بیش از حد معمولی شود و اگر کمی‌چشمان خود را بازترنگاه دارید این خصوصیات را در یک ماشین فرانسوی خواهید دید.
پژو ۲۰۵  که خودروساز فرانسوی به مدت ۱۵ سال  و همانند خودرو گلف در مخالف مطلق با هر گونه تغییری در ان در رنگ‌های قرمز و سفید و آبی تولید کرد و بالطبع وفادارن پر و پاقرص خود را نیز به همراه داشت.

 
BMW E30 3 Series
تقریبا به عنوان یک خودرو مدرن بی.ام.دبلیو سری ۳ با شاسی E30  مناسب کسانی است که یک جفت عینک سیاه و سفید ضخیم را بر چهره دارند و آنرا در پارکینگ خانه خود در کنار یک دوچرخه کلاسیک پارک کرده‌اند.
این خودرو که در بین سالهای ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۱ یکی از مهمترین خودروها در لیست انتخابی رانندگان بود حتی در سنگین ترین مدل خود دارای وزن کمی‌بیش از ۳ هزار پوند بود  و البته در کلاس سبک خود نیز دارای وزن ۲۳۵۹ پوندی بود.
به هر حال این یک خودرو نسبتا ساده و مخصوص آلمانی‌های مسنی است که هنوز هم به این خودرو وفادار مانده‌اند.

 
Volkswagen Thing
اگر تاکنون هیچ کدام از موارد فوق برای شما عجیب و غریب نبود این خودرو با طراحی عجیب فولس واگن حتما برای شما جالب خواهد بود.
این خودرو که از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ تولید شد فقط در ایالات متحده به فروش رسید و با سیستم چهارموتور غیر هم سطح خود در آن زمان برای بسیاری خیلی جالب بود هرچند برخلاف نامش به نظر نمیرسد تفکر خاصی در ساختن آن در جریان بوده باشد.
به هر حال این خودرو مناسب کسانی است که میخواهند با یک خودرو خاص و عجیب به یک پیک نیک بروند و به نوعی خاص بودن این خودرو را نیز به دارندگان جیپ‌های مدرن یادآور شوند.
 

 
Jeep Grand Wagoneer
هر چند روح یک خودروشاسی بلند در این خودرو متبلور بود ولی AMC خیلی تاکید داشت تا این خودرو را به عنوان یک شاسی بلند لوکس به فروش برساند ولی با وجود خودروهایی همانند پورشه کاین و بی.ام.دبلیو سری ایکس که در بخش شاسی بلندهای لوکس فعال بودند سخت است تصور کنید که کسی هم به این خودرو دایناسور مانند نگاهی لوکس بیاندازد.
به هر حال این خودرو دارای موتور ۶٫۶ لیتری V8 شرکت AMC بود و البته دارای مصرف سوخت بسیار زیاد که دیگر در مدل‌های امروزی نه سراغی از این خودرو است نه از موتور خاص آن که البته باز هم طرفداران خاص خود را به همراه دارد.

 
Pontiac Phoenix
هر چند این خودرو در حال فرار کردن از لیست طلایی ما بود ولی ما نتوانستیم از مدل کوپه با پانل‌های چوبی آن که در دهه ۸۰ تولید شد را از لیست خود حذف کنیم.
این خودرو در حقیقت به عنوان مدل پیشرفته تر پونتیاک به فروش می‌رسید که دارای سیستم چرخ عقب  و موتور ۵٫۰ لیتری V8 بود اما بسیار شبیه به خودرو ارنولد شوارتزنگری بود که برای کشتن جان کانر در ترمیناتور به زمین سفر کرده بود.
جالب است بدانید که استفاده از هر دو سیستم چرخ عقب و موتور ۵٫۰ لیتری V8  در دهه ۱۹۸۰ متوقف شد.
به هر حال خودروساز امریکایی از ساخت این خودرو درس بزرگی گرفت و در ادامه خودروهای بهتر و بهبود یافته تری را روانه بازار آمریکا و البته طرفداران پونتیاک پونیکس کرد.

 
Volkswagen Bus
یک خودرو دوست داشتنی برای هیپی‌ها و البته نیاز به معرفی بیشتری ندارد یک خودرو با طراحی سرد و غیر معمول از خودروساز آلمانی فولکس واگن.
به هر حال این خودرو در بین طرفدارن خودروهای خاص درخواست‌های غیر قابل انکاری داشت هر چند در هنگام رانندگی کمی‌بیش از یک لایه فلزی بین شما و سایر خودروها فاصله است و فضای زیادی برای خطا وجود نداشت.

Citroen 2CV
نماد خودروسازی فرانسه که در اصل یک جایگزین مقرون به صرفه برای خریداران فرانسوی خودرو بود و دارای مهندسی ساده و قابل اعتمادی نیز بود چون به سختی در خیابان چپ میشد و ما این خودرو را در فیلمهای قدیمی‌سینمای فرانسه به خوبی در یاد داریم.
از همان ابتدا این یک خودرو خاص برای افراد خاص بود و البته هیچ گاه در ایلات متحده نیز به فروش نرسید و در ادامه هم سیتروئن و هم طرفدارن خاص این خودرو دل از طراحی یکنواخت این خودرو نکشیدند.
 
منبع: خودروسازی
برچسب ها: خودرو ، طرفدار ، خاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار