مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ استان زنجان گفت: اگر بدن توانایی خود را برای دفع گرما و کاهش دما از دست بدهد و دمای بدن بالای ۴۰ درجه باشد، فرد دچار گرمازدگی شدید شده است.

محسن رضایی، با بیان اینکه همه سیستم و سلول‌های بدن در دمای استاندارد ۳۶ الی ۳۷.۵ درجه فعالیت خود را انجام می‌دهند، اظهار کرد: هرگونه افزایش دما خارج از مقدار ذکر شده، سبب اختلال در عملکرد ارگان‌های بدن می‌شود.

وی در رابطه با گرمازدگی، افزود: اگر به دلایلی مانند حضور و فعالیت شدید در محیط گرم، بدن توانایی خود را برای دفع گرما و کاهش دما از دست بدهد، فرد دچار گرمازدگی می‌شود.

مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ استان با بیان اینکه معمولاً دمای بالای ۴۰ درجه گرمازدگی در نظر گرفته می‌شود، گفت: افراد سالمند، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای جزء افراد مستعد گرمازدگی هستند بنابراین باید بیشتر به هشدار‌ها توجه کنند.

رضایی، گرمازدگی را به سه دسته خفیف، شدید و متوسط تقسیم‌بندی کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط سنی، جسمانی و مدت زمان حضور در گرما سطح گرمازدگی مشخص می‌شود.

او، علائم گرمازدگی خفیف را گرفتگی عضلات به خصوص شکم و ساق پا، سردرد و سرگیجه دانست و افزود: در صورتی که فرد دچار تعریق شدید شده و علائم گرمازدگی خفیف در یک درجه بالاتر دارد، دچار گرمازدگی متوسط شده است.

مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ استان در رابطه با علایم گرمازدگی شدید، خاطرنشان کرد: دمای بدن بالای ۴۰ درجه که در آن صورت مکانیزم‌های دفاعی بدن در کاهش دما از بین رفته و ممکن است پوست گرم و خشک شده و تنفس‌ها سطحی باشد و فرد دچار کاهش سطح هوشیاری، تشنج و غش شود و در موارد شدید فرد دچار مرگ شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها: گرما زدگی ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
هر که یه خاصیت داره بنده گرما برام خوب هست باور کنید تابستان دست پام یخ میزنه
آخرین اخبار