كارشناس مبارزه با بیماری های شبكه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: بر اساس آمارها و نتایج تحقیقات منتشر شده، مصرف داروهای روانگردان، میزان ابتلاء به بیماری ایدز را از طریق رفتارهای پرخطر جنسی دو برابر افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

ظفر امیری، در كارگاه آموزشی ایدز و دیابت با حضور آرایشگران زنانه و رابطان بهداشت شهرستان لردگان، گفت: روانگردان هایی نظیر شیشه، كراك، اكستازی و مفدرون، سیستم عصبی مغز را مختل كرده و فرد مصرف كننده را دچار حالات غیرطبیعی می كند.

وی گفت: تهدیدی كه جوانان و نوجوانان را در معرض خطر قرار می‌دهد، افزایش استفاده از مواد روانگردان و محرك‌هاست، چرا كه این مواد به طور غیرمستقیم می‌تواند عاملی برای ارتباطات جنسی محافظت نشده و به دنبال آن افزایش خطر ابتلا به ایدز باشد.

وی با تاًكید بر لزوم حفظ موارد بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلاء به ایدز، افزود: حدود 67 درصد از بیماران مبتلا به بیماری HIV در كشورهای آفریقایی و مابقی آن در دیگر كشورهاست.

امیری در این كارگاه آموزشی، مصرف كنندگان مواد مخدر، زندانیان، جوانان و همسران با شركای جنسی گروه های فوق را، از گروه های پر خطر اعلام كرد و گفت: ایدز یك بیماری بدون طبقه است كه تفاوتی بین طبقات اجتماعی نمی داند.

كارشناس مبارزه با بیماری های شبكه بهداشت و درمان شهرستان لردگان، انتقال این بیماری را در مردان، هشت برابر زنان عنوان كرد و  افزود: افزایش مصرف روانگردان ها از عوامل موثر در ابتلاء به این بیماری است.

این كارگاه آموزشی با همكاری كمیته بانوان فرمانداری و دفتر مبارزه با بیماری های شبكه بهداشت شهرستان لردگان برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.