صادر کنندگان کالاهاي دو ستاره با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان اجازه صادرات کالاهاي خود را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد صافدل رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به ليست کالاهاي ستاره دار و غير ستاره دار اظهار داشت:‌ ليست گروه (ب) بدون ستاره شامل کالاهاي مورد نياز صنايع پائين دستي است که اين کالاها با پرداخت مابه التفاوت و عوارض صادراتي و نيز حصول اطمينان از تأمين نياز بازار داخلي امکان صادرات آن فراهم است.

وي افزود: گروه (ب) ستاره دار کالاهايي هستند که علاوه بر پرداخت عوارض صادراتي بايد مجوزي از کارگروه اقتصاد نيز جهت صادرات دريافت نمايند.

وي گفت: گروه (ب) دو ستاره نيز شامل گروه کالايي دارويي و پزشکي مي شوند که علاوه بر پرداخت عوارض صادراتي، دريافت مجوز از کارگروه اقتصاد بايد مجوز اجازه صادرات از وزارت بهداشت نيز دريافت نمايند.

صافدل همچنين به نزديک شدن نرخ ارز در حوزه صرافي ها با مرکز مبادله ارز اشاره کرد و گفت: پيش بيني هاي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران حکايت از آن دارد که به زودي نرخ ارز در صرافي ها و مرکز مبادله ارز يکسان مي شود.

وي گفت: اگر از يک نظام ارزي يکسان برخوردار باشيم بسياري از مشکلات مربوط به توليد، صنعت و نيز بازار کشور از بين مي رود.

رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به سياست هاي اتخاذ شده در چند ماه گذشته در حوزه صادرات و واردات کشور گفت: بايد در انتقال مفاهيم و اطلاع رساني در اين امر بيش از پيش توجه و دقت شود تا بتوان به بهترين شکل ممکن سياست هاي شرايط ويژه اقتصادي را اجرايي کرد./س
برچسب ها: صادرات ، کالا ، عوارض ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار