روزنامه واشنگتن پست آمريکا، در تازه ترين شماره خود از روند رو به افزايش فقر و ميانگين بيکاري در عربستان با وجود دارايي هاي ميلياردي خاندان آل سعود، گزارش داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار واشنگتن پست از رياض گزارش مي دهد؛ هم اکنون ميليونها نفر از مردم عربستان زير خط فقر زندگي کرده و به حاشيه نشيني در اين کشور مي پردازند.
وي در ادامه، مي افزايد؛ برنامه هاي اقتصادي مقامات عربستاني، همچون فراهم کردن فرصت کاري و بيمه اجتماعي با شکست مواجه شده و تعداد فقراي اين کشور با افزايش روزافزون از 6 ميليون در سال 1970 به 28 ميليون در حال حاضر تبديل شده است.
خبرنگار واشنگتن پست با بيان اينکه مقامات عربستاني از آمار افراد زير خط فقر طفره مي روند، اما به گزارش هاي ويژه مي پردازد و ميزان دستمزد 2 تا 4 ميليون نفر از مردم اين کشور را کمتر از 530 دلار قلمداد مي کند.
اين روزنامه ميزان درآمد روزانه اين تعداد از مردم عربستان را تنها 17 دلار مي داند.
اين گزارشگر همچنين به روند رو به رشد بيکاري در عربستان هم پرداخته و يک سوم از ميزان آن را افراد زير 30 سال مي داند.
روزنامه واشنگتن پست آمريکا، در پايان گزارش خود با عجيب خواندن آمارهاي کنوني پيرامون ميزان فقر و بيکاري در عربستان، کشوري را که از صنعت نفت خود ساليانه 300 ميليارد دلار بدست مي آورد و با اين حجم از چالش هايي روبرو است را سرزنش مي کند.
لازم به ذکر است؛ که براساس آخرين گزارش مجله فوربز دارائي هاي ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان، به 18 ميليارد دلار مي رسد و وي را به سومين پادشاه ثروتمند پس از پادشاهان تايلند و برونئي تبديل کرده است
برچسب ها: فقر ، بیکاری ، عربستان ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار