عراق هفته آينده ميزبان کنفرانس بين المللي اعلام همبستگي با اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري نهرين ، قيس العزاوي نماينده دايم عراق در اتحاديه عرب دوشنبه شب از اعلام آمادگي کامل بغداد براي ميزباني کنفرانس بين المللي همبستگي با اسراي فلسطيني و عرب در زندانهاي رژيم صهيونيستي ، در روزهاي يازده و دوازده دسامبر ( 21 و 22 آذر ) خبر داد .
العزاوي گفت اين کنفرانس با سخنراني جلال طالباني  رئيس جمهور عراق آغاز خواهد شد و  محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و  نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب و جمعي از سفرا ، کارشناسان ، شخصيتهاي عربي و  بين المللي در اين کنفرانس حضور خواهند داشت .
 العزاوي تاکيدکرد بررسي ابعاد مختلف شرايط اسراي فلسطيني و همه  کشورهاي عربي در زندانهاي اسرائيل محور اصلي کنفرانس بغداد خواهد بود و شماري از اسيران فلسطيني و عربي که سالها عمرشان را  در زندانهاي اسرائيل  سپري کردند، در اين کنفرانس سخنراني و مشکلات و تجربيات شان را بيان خواهند کرد .
نماينده دايم عراق در اتحاديه عرب با اشاره به اينکه  صد و ده اسير فلسطيني بدون محاکمه  بيش از بيست سال در زندانهاي اسرائيل  بازداشت هستند ، از موضع جامعه جهاني که ادعاي حمايت از آزادي و حقوق بشر دارد ،  در قبال نقض حقوق  فلسطيني ها  به شدت انتقاد کرد .
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار