امسال در جشنواره‌ای که دوسالانه توسط یونسکو برگزار می‌شود، یک هنرمند زنجانی در زمینه صنایع دستی توانست مهر اصالت را کسب کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان این مطلب گفت: با برنامه‌ریزهای انجام شده پیش بینی شده است که در دوره بعد جشنواره ،10 نفر از هنرمندان صنایع دستی بتوانند این نشان را دریافت کنند و بدین ترتیب محصولات خود را با دید هنری از طریق فضای مجازی به فروش برسانند.

کریمی‌سوره افزود: صنعتگران صنایع دستی برای فروش محصولات خود نیاز به حمایت دارند و کلید اصلی این حمایت ایجاد فضای مناسب برای فروش است که میتوان به حمایت صنعت‌گران از 2 جهت هنری و تجاری توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش تجاری محصولات تولید شده باید در بازار با محصولات غیردستی که به صورت انبوه تولید می‌شوند رقابت کنند ادامه داد: در نگاه هنری به محصولات صنایع دستی هر شخص در رشته خودش بسته‌های تشویقی خاص دریافت می‌کند که آثار منحصر به فرد به وجود بیاورد و با خرید مستقیم و قرار گرفتن این محصولات درموزه و شرکت در نمایشگاهها صنایع دستی مورد توجه قرار گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 20میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد شهرک صنایع دستی در ورودی شهر، لازم است تا مشکلات اقتصادی و معیشتی صنعتگران برطرف شودخاطر نشان کرد: 10میلیارد تومان آن از اعتبارات استانداری تامین می شود./س

 
برچسب ها: کسب ، مهر ، اصالت ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.