معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش 20 تا 70 درصدی عملکرد محصول در واحد سطح با استفاده از کود وِرمی کمپوست دور از انتظار نخواهد بود.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: قیمت محصول کشاورزی آرگانیک در بازارهای جهانی بین 2 تا 3 برابر قیمت محصول کشاورزی عادی است.

وی با اشاره ای به کیفیّت محصولات ارگانیک تشریح کرد: کیفیّت محصولات با استفاده از این نوع کود، 50 درصد نسبت به کودهای شیمیای افزایش می یابد.

ایرانی فام با بیان توصیه ای به زارعان و باغداران ادامه داد: با توجه به تولید مستمر کودهای دامی، زباله های خانگی، ضایعات کشاورزی و بقایای گیاهی، تبدیل آن به وِرمی کمپوست، نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت احساس می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یاداور شد: افزایش مصرف بی رویه کودهای شیمیایی و آثار منفی کاربرد این کودها بر محیط زیست و سلامت موجودات زنده به ویژه انسان ها بر کسی پوشیده نیست.

وی از افزایش عملکرد محصولات حاصل شده با استفاده از این دسته از کودها اظهار داشت: محصولات تولیدی با بهره گیری از کود وِرمی کمپوست به دلیل فقدان هر گونه ماده شیمیایی، ارگانیک محسوب می شوند.

ایرانی فام تاکید کرد: وِرمی کمپوست، سبک و فاقد هرگونه بویی است./س

برچسب ها: افزایش ، محصول ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.