هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين اعلام کرد اين کشور از تلاش فلسطين براي تبديل شدن به يک کشور ناظر غيرعضو سازمان ملل حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ هونگ در کنفرانسي خبري اعلام کرد چين از تلاش هاي مردم فلسطين براي تشکيل يک کشور مستقل مبتني بر مرزهاي سال هزار و نهصد و شصت و هفت با شرق بيت المقدس به عنوان پايتخت آن که از حاکميت کامل برخوردار باشد، حمايت مي کند.

وي افزود: ما، تلاش فلسطين را به عنوان يک کشور ناظر سازمان ملل، درک مي کنيم، به آن احترام مي گذاريم و از آن حمايت مي کنيم.

هونگ با اعلام اينکه تشکيل يک کشور مستقل، حق مشروع فلسطيني ها است، افزود اين مبناي راه حل «ايجاد دو کشور» است.وي همچنين از فلسطين و اسرائيل خواست مسائل باقيمانده فيمابين را از طريق گفتگو و مذاکره حل و فصل کنند.

در حال حاضر، فلسطين به عنوان يک ناظر در سازمان ملل قلمداد مي شود و پذيرش فلسطين به عنوان يک کشور غيرعضو مشابه وضعيت واتيکان، به معناي به رسميت شناختن ضمني کشور مستقل فلسطين است.

 مجمع عمومي سازمان ملل بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلي نيويورک در خصوص قطعنامه اي به منظور ارتقاي جايگاه فلسطين از يک ناظر به يک کشور ناظر غيرعضو سازمان ملل، راي گيري خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار