متخصصان بيماري هاي رواني اعلام کردند جنايات رژيم صهيونيستي در غزه باعث شده که بسياري از کودکان اين منطقه دچار اختلالات رواني شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه سي سي تي وي ؛ نوار غزه يکي از مناطق جوان جهان محسوب مي شود. بيش از نيمي از جمعيت آن را جوانان زير هجده سال تشکيل مي دهند. بسياري از اين جوانان با وجود سن کم خود دو جنگ با اسرائيل را تجربه کرده اند. متخصصان بيماري هاي رواني معتقدند تجربه هاي دردناک کودکان منطقه غزه در مشاهده خشونت هاي شديد ناشي از حملات مکرر اسرائيل به اين منطقه باعث شده بسياري از آنها دچار اختلالات رواني شوند.

کيت پارکينسون خبرنگار شبکه تلويزيوني سي سي تي وي در گزارشي در اين خصوص گفت بسياري از کودکان منطقه غزه بعد از اعلام آتش بار ديگر به کلاس هاي درس بازگشته اند اما هنوز به وضع عادي باز نگشته اند. اين کودکان خاطرات هشت روز بمباران غزه توسط اسرائيل را به همراه دارند.

سعد نوجوان سيزده ساله فلسطيني در غزه  شش نفر از اعضاي خانواده خود را در اين حملات از دست داده است. وي مي گويد هنوز منظره اجساد خويشاوندانش در برابر چشمانش است. وي گفت زماني که اين تصاوير را به ياد مي آورم تصور مي کنم من مرده ام و مردم در حال مشاهده جنازه من هستند. اين وضعيت بسيار دردناک است.

خبرنگار سي سي تي وي گفت مرگ و تخريب به بخشي از زندگي کودکان در غزه تبديل شده است. تکرار اين وضع اختلالات رواني زيادي را براي کودکان غزه به وجود آورده است.

کارل شيمبري از موسسه اوکسفام در مصاحبه با خبرنگار راشاتودي گفت زماني که وضع و عوامل ايجاد اختلالات رواني و شوک هاي بعد از جنگ همچنان ادامه دارند صحبت درباره اين اختلالات بسيار دشوار است. گاهي حادثه اي در زندگي به وقوع مي پيوندد و شما فرصت کافي براي مقابله با آن را داريد اما مواقعي هم حادثه اي در زندگي به وقوع مي پيوندد و همچنان ادامه دارد. اين همان وضعي است که کودکان در غزه با آن مواجه هستند. آنها شاهد عواملي هستند که اين اختلالات رواني را براي آنها ايجاد کرده اند.

سازمان حقوق بشر فلسطين اعلام کرده است در طول هشت روز حمله رژيم صهيونيست به غزه سي و چهار کودک کشته شده اند و صدها کودک هم زخمي شده اند. کودکاني که از اين حملات هشت روزه اسرائيل به غزه نجات يافته اند تلاش مي کنند آن چه را که در روزهاي اخير در اين منطقه به وقوع پيوسته است به شکل بهتري درک کنند.

مازن نوجوان شانزده ساله فلسطيني که خانه آنها هدف قرار گرفته و به شکل کامل تخريب شده است به خبرنگار سي سي تي وي گفت همه زندگي من تغيير کرد. مي توان گفت زندگي من از صد درصد  به زير صفر رسيده است. زندگي ما تخريب شده است.

خبرنگار سي سي تي وي در پايان گفت بازسازي تخريب هاي ناشي از جنگ در غزه مدت ها طول خواهد کشيد اما بي ترديد ترميم زخم هاي رواني در اين منطقه به زمان طولاني تري نياز خواهد داشت.

برچسب ها: غزه ، فلسطین ، روانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار