عضو مجلس اعوام انگليس موافقت مشروط لندن را با ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد شرم آور توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، جرج گالوي در گفتگو باشبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي گفت: اين که دولت انگليس موافقت با عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد به عنوان کشور ناظر را به احياي مذاکرات سازش با اسرائيل و بازگشت به ميز مذاکره مشروط کرده است  بسيار ننگ آور است.انگليس عامل اصلي شکل گيري اعلاميه بالفور است که تاکنون مصيبت ها ، دردها و رنج هاي بسياري را براي فلسطينيان در پي داشته است. درد و رنجي که بعداز گذشت صد سال همچنان ادامه دارد. من اعتقاد دارم سخنان ويليام هيگ درباره ارتقاي جايگاه فلسطينيان در سازمان ملل واقعا ننگ آور و شرم آور است واين باعث نااميدي در بين بسياري از سازمان ها و نهادهاي انگليسي مي شود که مي خواهند به فلسطينيان براي دستيابي به کشور مستقل در سازمان ملل کمک کنند.
گالوي افزود: من به راه حل تشکيل دو کشور فلسطيني و اسرائيلي اعتقاد ندارم من فکر مي کنم اين راهکار باعث بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين شان نشود. من بر اين باورم که با ادامه شهرک سازي در کرانه باختري رود اردن همزان با احداث ديوار حايل ، تشکيل کشور مستقل فلسطيني بسيار سخت و دشوار خواهد شد. باور من اين است که اصلا هيچ نيتي و قصدي براي تشکيل کشور مستقل فلسطيني وجود ندارد.
وي اظهار داشت: من معتقدم ممکن نيست همزمان درباره دو کشور مستقل فلسطيني و اسرائيلي صحبت کنيم. اظهارات هيگ نشان داد که اين کشور حتي حاضر نيست کوچکترين حق فلسطينيان را به رسميت شناسد.امروز روز ننگي براي انگليس است. 
عضو پارلمان انگليس تاکيد کرد: من شخصا معتقدم با عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد به عنوان کشور ناظر غير عضو موافقت نخواهد شد هرچند که برخي به ظاهر از آن حمايت کنند.من خود از فلسطينيان حمايت مي کنم ولي بايد اعتراف کنم که اختلافات زيادي در جامعه جهاني درباره اين عضويت وجود دارد و بالاخره تحقق آن همانگونه که وزير امور خارجه آمريکا اعلام کرد ممکن نخواهد شد و حتي در جهان عرب نيز کسي تحقق آن را پيش بيني نمي کند.
جرج گالوي تصريح کرد محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين تلاش زيادي مي کند تا جامعه بين المللي را از واقعيت دردها و رنج هاي فلسطينيان آگاه کند. اکنون نوار غزه در محاصره شديد قرار دارد. از سوي ديگر بلندي هاي جولان و قدس ضميمه اسرائيل شده است يک حرکت شهرک سازي شديد در کرانه باختري رود اردن در حال انجام شدن  است. اسرائيلي ها در جهت يهودي سازي قدس نيز تلاش زيادي مي کنند ، مسلمانان و مسيحيان از قدس محروم شده اند. بنابراين در چنين اوضاعي پيش بيني امور از جمله ارتقاي جايگاه بين المللي فلسطين و موافقت مقامات اسرائيل با آن بسيار سخت است.
برچسب ها: گالووی ، انگلیس ، ننگ ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار