ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي در اظهاراتي اعلام کرد اين رژيم نبايد با تلاش فلسطيني ها براي دستيابي به وضعيت کشور غيرعضو در سازمان ملل مخالفت کند زيرا اين اقدام با راه حل دو کشور مغايرتي ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ اين سخنان بخشي از نامه اي است که خطاب به برنارد آويشاي نويسنده، نوشته و ساعاتي قبل از راي گيري در مجمع عمومي سازمان ملل در خصوص درخواست فلسطيني ها که در واقع به معناي به رسميت شناختن ضمني کشور مستقل فلسطين است، در پايگاه اينترنتي خبري آمريکايي "ديلي بيست" منتشر شده است.

ديدگاه اولمرت با نظرات دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل مغايرت دارد که مي گويد اين اقدام، ناقض موافقتنامه هاي قبلي است که تاکيد دارند همه مسائل باقيمانده از جمله تشکيل کشور فلسطين بايد از طريق گفتگو حل و فصل شود.

اولمرت نوشته است: به محض اينکه سازمان ملل، براي اين ديدگاه زمينه چيني کند، ما در اسرائيل مجبور خواهيم بود به منظور توافق بر سر مرزهاي مشخص مبتني بر خطوط سال هزار و نهصد و شصت و هفت و حل ديگر مسائل، وارد فرايند جدي مذاکره شويم.

وي افزود رهبران ميانه روي فلسطيني همچون محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني و سلام فياض نخست وزير منتصب وي بايد تقويت شوند.وي نوشته است اين دو نفر به کمک ما نياز دارند. زمان کمک فرا رسيده است. اولمرت که زماني تندرو بود، به عنوان يکي از موسسان حزب ميانه رو کاديما به حساب مي آيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار