كشف يك ژن جديد به طور بالقوه مي‌تواند كليدي براي كنترل عفونت‌هاي مزمن سيستم ايمني بدن باشد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه نيچر محققان دانشگاه تورنتو با انجام تحقيقات خود دريافتند، ژن تازه كشف شده به نام Arih2 در سلول‌هاي دندريتيك كه براي بقاي جنين ضروري است پيامدهاي مثبتي براي درمان و كنترل عفونت‌هاي مزمن سيستم ايمني بدن مانند ايدز، هپاتيت و سل داشته و همچنين به طور بالقوه مي‌تواند به مهار بروز شرايط التهابي مزمن در بيماري‌هاي خود ايمن از جمله آرتريت روماتوئيد و سپسيس كمك كند.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: اين ژن علاوه بر اين كه نقش مهمي در هشدار به بدن هنگام حضور مهاجمان دارد در تصميم‌گيري براي مهار و يا آغاز واكنش سيستم ايمني براي جلوگيري از بيماري‌هاي التهابي و خود ايمن مزمن دخالت دارد.
 
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است؛ اين كشف مي‌تواند با تقويت نيروي سيستم ايمني بدن به از بين بردن عفونت‌ها كمك كند و Arih2‌ با داشتن يك ساختار منحصر به فرد بسيار بعيد است كه پروتئين‌هاي ديگر را تحت تأثير قرار دهد و باعث عوارض جانبي ناخواسته شود.
 
به گفته محققان ما هم اكنون در حال تحقيق در مورد چگونگي دستكاري اين ژن و مسيرهاي مرتبط به ترويج و تقويت سيستم ايمني بدن در عفونت‌هاي مزمن و طاقت‌فرسا هستيم كه مي‌دانيم پاسخ سيستم ايمني بدن در اين شرايط ناكافي است./ع2
برچسب ها: ژن ، هپاتیت ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار