شورشيان روز سه شنبه يک رشته حملات عليه نيروهاي امنيتي و غيرنظاميان دو بخش از عراق از جمله منطقه نفت خيز مورد مناقشه شمال اين کشور انجام دادند، دست کم نه نفر را کشتند و دهها تن را نيز زخمي کردند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ؛ يکي از اهداف اصلي اين حملات، کرکوک بود که به عنوان بزرگ ترين شهر منطقه به حساب مي آيد و چندين گروه قومي در مناقشه اي با دولت مرکزي در بغداد، مدعي مالکيت آن هستند.

يک افسر پليس اعلام کرد سه بمب کار گذاشته شده در خودروهاي پارک شده به طور همزمان در دو منطقه مسکوني کردنشين در مرکز شهر کرکوک منفجر شد.وي گفت يکي از اين بمب ها نزديک مقر يکي از احزاب اصلي کردها منفجر شد که به کشته شدن پنج نفر از جمله يک نگهبان و زخمي شدن پنجاه و هشت تن ديگر منجر شد.

وي افزود دقايقي بعد، دو بمب در بازاري در شهر عمدتا سني نشين حويجه در غرب کرکوک منفجر شد که به کشته شدن دو غيرنظامي و زخمي شدن پنج تن ديگر منجر شد.پنج سرباز ارتش عراق نيز بر اثر انفجار بمب هايي توسط شورشيان در شهر همجوار طوز خورماتو زخمي شدند.

يک مقام ديگر پليس اعلام کرد در استان دياله در شمال شرقي عراق، افراد مسلح سوار بر خودرو به سوي يک پست بازرسي گروه مخالف القاعده موسوم به شوراهاي بيداري تيراندازي کردند، يک نفر را کشتند و دو تن ديگر را زخمي کردند.

وي افزود يک بمب کنار جاده اي نيز هنگام عبور يک گشتي پليس در شهر خان بني در استان دياله منفجر شد که به کشته شدن يک غيرنظامي و زخمي شدن دو مامور پليس منجر شد.
به گفته يک افسر ديگر پليس، در شهر موصل در شمال عراق، يک خودروي بمب گذاري شده نزديک خانه يک نماينده سني پارلمان عراق منفجر شد که به زخمي شدن پنج عابر منجر شد.

يک مقام پليس اعلام کرد پنج غيرنظامي ديگر نيز بر اثر انفجار بمب کنار جاده اي نزديک يک پايگاه ارتش عراق در شهر تاجي در بيست کيلومتري شمال بغداد زخمي شدند. سه مقام وزارت بهداشت عراق که خواستند نامشان فاش نشود، اين آمار را تاييد کردند.

برچسب ها: عراق ، خشونت ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار