در برخی مدارس و بیمارستانهای آمریکا، از اسکنرهای کف دست برای ثبت مشخصات و پرداخت پول استفاده می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه یو اس ای تودی؛ در برخی مدارس ایالت فلوریدای آمریکا، دانش آموزان براي پرداخت پول ناهار خود، به جای پرداخت نقدی یا کارت، بوسیله یک اسکنر کف دست می پردازند.
فناوری اکسن کف دست در سراسر آمریکا به عنوان یک فناوری دقیق زیست سنجی در حال گسترش است و به نظر می رسد پس از مدارس و بیمارستانها در بخش های دیگری اقتصاد نیز مورد استفاده قرار گیرد.
روش کار این دستگاه بدین نحو است که با استفاده از همان فناوری مادون قرمز وسایل کنترل از راه دور، یک تصویر بسیار دقیق مادون قرمز از الگوی رگهای کف درست درست در زیر پوست فرد گرفته می شود. این تصویر که بین 1.5 تا 2.5 اینچ است، ضبط و دیجیتالی می شود.
همچنين؛ سازنده این دستگاه، شرکت فوجیتسو است و تاکنون هیچ شرکت دیگری اسکنر کف دست در بازار ندارد، گرچه حداقل یک شرکت دیگر در حال کار بر روی این فناوری است.
گفتني است؛ این اسکنر تاکنون در سامانه های بیش از 50 مدرسه و بیش از 160 بیمارستان در 15 ایالت آمریکا نصب شده است.
به گفته کارشناسان، دستگاههای اسکن در بیمارستانها با ثبت دقیق تر مشخصات بیمارن مانع از تبادل اطلاعات میان بیماران و نتیجتا تقلب بیمه ای می شود. این دستگاه همچنین مانع از بروز اشتباه در موارد تشابه اسمی میان بیماران می شود.
برچسب ها: اسکنر ، مدارس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار