رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: توسعه فرهنگ شهرنشینی یکی از موثرترین ابزارهای کاهش هزینه های شهری است.

محمود دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری، توسعه فرهنگ شهرنشینی است که باید با استفاده و بهره گیری از امکانات شهری گام های موثری در این مسیر برداشته شود.

وی یکی از کارآمدترین عناصر در مدیریت شهری را ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی دانست و افزود: این مهم در جهت رسیدن به تعاملات اجتماعی مطلوب و کاهش هزینه های وارده بر شهر نقش بسزایی دارد و مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان مردمی ترین نهادهای خدمات رسان اهتمام ویژه ای برای تحقق این امر دارند.

وی از مدیریت شهری به عنوان یکی از دستگاه های کارآمد و موثر به منظور تقویت مناسبات اجتماعی ذکر و بیان کرد: مدیریت شهری کارآمد نیازمند شهروندانی آگاه و آشنا به حقوق و وظایف شهروندی است که با توجه به این مهم گسترش آموزش های شهروند در زمینه های مختلف اجتناب ناپذیر است.

دادگو با تاکید بر ضرورت ارتقاء‌رفتارهای مطلوب شهروندی، ابراز داشت: توسعه و گسترش فرهنگ شهرنشینی با ارتقاء‌دانش، تقویت مهارت ها، کسب عادت های صحیح زندگی اجتماعی محقق می شود.

وی اظهار داشت: از نتایج مثبتی که تحت تاثیر ارتقاء فرهنگ شهرنشینی حاصل می شود، افزایش سطح توانمند سازی شهروندان است که نقش فعالی در ایجاد تعامل، انسجام و مشارکت های مردمی دارد./ز

برچسب ها: آموزش ، شهروندی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار