تجمع عزاداران "زينبيه‌اعظم‌زنجان" در پايتخت شور و شعور حسيني در جهان برگزار شد. تجمع عاشقان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در روز يازدهم محرم در شهر زنجان بعنوان بزرگترين تجمع عزاداران حسيني در سراسر جهان به شمار مي‌رود که هرساله با شکوه خاصي برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ويژه نامه محرم باشگاه خبرنگاران، تجمع عزاداري "زينبيه زنجان" درسطح اين شهر برگزار شد.


براساس اين گزارش تجمع عاشقان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در روز يازدهم محرم در شهر زنجان بعنوان بزرگترين تجمع عزاداران حسيني در سراسر جهان به شمار مي‌رود که هرساله با شکوه خاصي برگزار مي‌شود.


گفتني است، "زينبيه‌ اعظم‌ زنجان" قدمتي 400 ساله داشته و تجمع عظيم مردم و عزاداران حسيني اين زينبيه در ماه محرم باعث شد تا اين مراسم در سال 90 به ثبت ملي برسد.


همچنين در اين تجمع سالانه بيش از يک ميليارد تومان نذورات نقدي و غيرنقدي جمع‌ آوري شده و در اختيار زينبيه براي صرف امورات مختلف قرار مي‌گيرد.


اين در حاليست که عزاداري عاشقانه مردم زنجان باعث شد تا اين شهر بعنوان "پايتخت شور‌ و‌ شعور حسيني" در جهان شناخته شود.

زنجان از آن رو پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفت که مردمش عشق فرزندان علی(ع) و فاطمه‌الزهرا(س) را در دلشان پروراندند، مانند قطره آبی که در دل صدفی فرو می‌رود و سال‌های مدیدی طول می‌کشد تا به دٌر تبدیل شود، مردم زنجان نیز عشق به امام حسین(ع)، زینب کبری(س) و ابوالفضل‌العباس(ع) را سال‌ها در دل خود پرورش دادند تا دو دٌر گران‌بها و بی‌نظیر از دل صدف جماعت بیرون بیاید.


انتهاي پيام/

برچسب ها: پخش ، زنده ، عزاداری ، زینبیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار