«باغ قصه‌ها» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که سعی دارد با بهره گیری از فضا‌های ساده آموزه‌های تربیتی و اخلاقی را به خردسالان ارائه دهد.

هنرور تهیه کننده و کارگردان «باغ قصه ها» با بیان اینکه تولید این مجموعه در فضای ساده صورت گرفته گفت: از آنجا که مخاطب اصلی پروژه «باغ قصه ها» گروه خردسال هستند از این رو سعی کردیم متناسب با شرایط سنی این گروه در مسیر تولید، رفتار پیچیده و دور از ذهنی نداشته باشیم و از فضا سازی پیچیده که ذهن مخاطبِ هدف، را از قصه و مفاهیم آن دور کند پرهیز کنیم. در واقع در حین ساخت این مجموعه نیاز‌های تربیتی و آموزشی خردسالان را در اولویت و دستور کار خود قرار دادیم و در راستای به سرانجام رساندن ساخت این مجموعه سعی کردیم با یک برنامه ریزی هدفمند طی مسیر کرده و راوی قصه‌های «باغ قصه ها» باشیم.

وی افزود: هدف اصلی این پروژه آموزش و پرورش خردسال است ضمن آن که در آن با بهره گیری از جلوه‌های بصری، مطالعات، پژوهش و مباحث کارشناسی سعی کردیم بتوانیم به نحو احسن با والدین گروه سنی مخاطب هدف، که از گروه‌های سنی حساس به لحاظ آموزش‌های اخلاقی، اجتماعی و. هستند نیز تعامل برقرار کنیم تا بتوانیم به گونه ای، برخی آموزه‌های مهم جاری در مسیر زندگی را در زمینه ارتباط گیری بهتر والدین با خردسالان را به آنها ارائه دهیم.

او ادامه داد: در حال حاضر تیم ما در حال تولید فصل دوم «باغ قصه ها» است و در واقع گروه تولید با کسب تجربیات فراوان و لازم از فصل اول به سراغ ساخت سری جدید این پروژه رفته و امیدوارم که نتیجه کار، مقبول مخاطبان واقع گردد، از آنجا که معتقدم شاکله اصلی اخلاق و نوع رفتار در هر فردی در دوران خردسالی شکل می‌گیرد از این رو در تولید «باغ قصه ها» سعی کردیم مباحثی که عنوان می‌شود برگرفته از مباحث غنی اخلاقی و رفتاری باشد و مخاطب را برای ورود به دوره بعدی زندگی خود همراهی و آماده نماید.

هنرور گفت: فضای اصلی این پروژه در یک باغ و در روستا تعریف شده است از این جهت بدیهی است که فضا سازی‌ها متناسب با مکان طراحی شده باشند، اما مطالب محتوایی این پروژه برای مخاطب، چه در گذشته، حال و آینده مشترک بوده و خواهد بود، به عنوان مثال در «باغ قصه ها» یاد آور می‌شویم نظم در هر زمانی مفید است و در کل در این مجموعه سعی کردیم با شیب ملایمی آموزه اخلاقی و رفتاری مختص و متناسب با گروه سنی خردسال را ارائه دهیم.

تهیه کننده «باغ قصه ها» بیان کرد: پیشل شخصیت اصلی این انیمشن است. یک گربه کوچک که گاهی اشتباه می‌کند، گاهی بهترین است و گاهی در رقابت، مثل هر انسانی رفتار‌های مختلفی از خود بروز می‌دهد در واقع در این مجموعه رفتار‌های زیبا تقویت می‌شوند و خطا‌ها درس زندگی ارائه خواهند داد.

هنرور در پایان گفت: باغ قصه‌ها آموزش والدین را اولویت خود قرار نداده و نخواهد داد بلکه ما به عنوان نیروی کمکی والدین پیش می‌رویم و سعی داریم در راستای ترجمه ساده‌تر آموزش‌های والدین در قالب تصویر به خردسالان گام بر داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار