حسن عسگری بازیگر فیلم کوتاه برنو گفت: لذت بازیگری در فیلم کوتاه ورای تصور است و معتقدم فیلم کوتاه برای بازیگر، مکتب خودسازی و خلاقیت است.

حسن عسگری بازیگر سینما تلویزیون بیان کرد: ورودم به دنیای سینما با فیلم کوتاه بود و معتقدم این موضوع از خوش‌شانسی‌های من بود. قبل از فیلم برنو در چهار فیلم کوتاه در نقش‌های فرعی با کارگردانان این عرصه کار کردم و در فیلم سینمایی کتاب به کارگردانی آقای امین زندگانی در نقش اصلی همکاری کردم که با مشکلات پخش روبرو شد. این فیلم، اولین تجربه من جلوی دوربین سینمای بلند بود، اما معتقدم فیلم کوتاه برای بازیگر، مکتب خودسازی و خلاقیت است.زیرا می‌توانیم به عنوان بازیگر نقش‌های متفاوتی را در فاصله کوتاهی تجربه کنیم و این سختی در مدت کوتاه، بازیگر را برای فیلم بلند سینمایی آماده می‌کند، لذت بازیگری در فیلم کوتاه ورای تصور است. به قولی آدمی در محدودیت ساخته می‌شود و بازی در فیلم کوتاه و محدودیت زمانی چه از لحاظ پیش تولید و تولید باعث رشد و پیشرفت بازیگر و باارزش شدن زمان برای او می‌شود. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بازیگری در فیلم کوتاه این است که اکثر فیلم‌سازان برای اینکه فیلمشان عاقبتی داشته باشد سراغ چهره‌های مطرح سینمایی می‌روند. البته که آقای ثریا تهیه‌کننده  کارگردان فیلم برنو،  از این رویه دوری کرد، چون به فیلمنامه و کارگردانی خود ایمان کامل داشت.

این بازیگر افزود: بنده بازیگری را از تئاتر زادگاهم شروع کردم و به این موضوع می‌بالم ولی پروسه سختی برای بازیگران تئاتر برای ورود به سینما وجود دارد، کمتر کارگردانی به بازیگر تئاتر اعتماد می‌کند. من متولد تئاتر هستم و چندین بار فقط به دلیل تئاتری بودنم از اولویت کارگردان‌ها خارج شدم. لذا پیامم برای کارگردانان سینما این است که به بازیگرانی که بازیگری را از مهد آن یعنی تئاتر شروع کرده‌اند اعتماد کنند، برخی تجربه‌هایی در فیلم کوتاه هم دارند که می‌تواند معرفی کننده توانایی آنان مقابل دوربین باشد. البته که سخت است از تئاتر یکدفعه جلوی دوربین سینما حاضر شوی و حتما شاهد بازیگرانی بوده‌ایم که بدون تجربه کافی در فیلم کوتاه وارد سینما و تلویزیون شده و شکست خورده‌اند. 

وی از بازی در فیلم کوتاه برنو گفت: بازی در فیلم کوتاه برنو نقطه عطفی در کارنامه بازیگری من شد که با کمک و اعتماد آقای ثریا این امر محقق شد، فیلمنامه برنو برایم بسیار جذاب بود و همان ابتدا با کاراکتر قباد، ارتباط برقرار کردم. فیلمنامه بسیار قوی با کارگردانی بی نقص که باعث کسب سیمرغ فجر هم شد و همچنین جایزه کارگردانی از جشنواره FICIMAD در کشور اسپانیا که باعث افتخار و خوشحالی مضاعف من شد. خوشبختانه استقبال خوبی از برنو و بازی من شده که این موضوع باعث جلب اعتماد مجدد آقای ثریا به بنده شد که بازی در اولین فیلم بلند سینمایی ایشان را که در آینده‌ای نزدیک کلید خواهد خورد را در یکی از نقش‌های اصلی، عهده دار شوم.

شایان ذکر است حسن عسگری از سال 1385 فعالیت در تئاتر و بازی را آغاز کرده و در بیش از بیست نمایش در سالن‌های اصلی تهران تا سال 1399 به فعالیت پرداخته است. وی در سه سال اخیر که وارد سینما شده است در هفت فیلم کوتاه و یک فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته و در حال حاضر در سریال جدید تینا پاکروان مشغول به همکاری و بازی است.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار