تغيير بافت جمعيت موجب دگرگوني الگوي مصرف شده و سبب افزايش تقاضا براي محصولات بهداشتي و آرايشي شده است.

رئيسي کارشناس صنايع شوينده، آرايشي و بهداشتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به رشد جمعيت و تغييرالگوي مصرف و تقاضاي بالاي استفاده از لوازم آرايشي و بهداشتي ارزش بازار اين محصولات در سال هاي اخير افزايش چشمگيري داشته است که اين نشان دهنده ارزش بالاي اين صنعت درميان صنايع ديگر است.

وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به توليد بسيار اين اقلام در داخل کشور بايد باکيفيت بالا و مناسب و متناسب با شرايط آب و هوايي و ژنتيکي اين محصولات توليد شود، متأسفانه واردات بي رويه اين کالاها و همچنين قاچاق کالاهاي بي کيفيت ضربه جبران ناپذيري به اين صنعت وارد نموده است که براي حل اين مشکل با فرهنگ سازي در ميان مردم مي توانيم اوضاع را بهبود بخشيم.

وي تصريح کرد: بخش دولتي در اين بازار عملکرد خوبي از خود نشان داده است در حالي که به طور ميانگين 60 الي 70 درصد بازار توليدات داخلي براي بخش دولتي و مابقي در دست بخش خصوصي است.

رئيسي در پايان گفت: به دليل داشتن ماشين آلات و تجهيزات به روز، محصولات داخلي باکيفيت مناسب به خارج از کشور نيز صادر مي شود و توجه بيشتر مسئولان به اين صنعت مي تواند سبب ارزآوري بالا شود که مي توانيم جايگاه خود را در بازارهاي بين المللي مستحکم کنيم./ي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار