کسب اطلاعات به روز والدین را در نحوه صحیح تربیت فرزندان راهنمایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک مشاور خانواده گفت: گفت‌وگوی دوستانه و بدون نصیحت‌گونه و تحقیرآمیز با نوجوانان و افراد دارای مشکلات رفتاری فرزندان را در تصمیم‌گیری صحیح یاری خواهد کرد، چرا که آرامش و برخورد منطقی فرزندان را در انتخاب راه صحیح یاری خواهد کرد .

نعمتی با اشاره به لزوم کسب اطلاعات لازم در این زمینه توسط والدین، افزود : اهمیت دادن به کلاس‌های آموزش خانواده چه از طرف والدین و چه از طرف خود مدارس از دیگر عواملی به شمار می آید که زمینه پرورش مناسب فرزندان را در خانواده ها به راحتی میسر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: والدین باید تا حدی هشیار باشند که کنترل غیرمستقیم ارتباطات فرزندان با دوستان شان، و نظارت بر رفتارها و علت دیر آمدن های مکرر دانش آموزان و کسب اطلاعات لازم در مورد تلفن های گوشی همراه، اینترنت، کافی نت ها و نظارت بر کامپیوترهای خانگی که اصولاًمی بایست در معرض دید والدین باشد را فراموش نکنند.

این مشاور با بیان اینکه تصمیم منطقی و درست نتیجه خوشی را رقم خواهد زد خاطر نشان کرد: آموزش تعیین اهداف و تدوین هدفهای مفید و تلاش اعضای خانواده جهت تحقق به اهداف تعیین شده دانش آموزان و یاری رساندن آنها در حد توانایی های خودشان خیلی زیباتر و مثمرثمرتر خواهد بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.