رییس اداره بازرگانی دزفول گفت: با اجرای طرح ' شبنم' ( باركد گذاری دو بعدی بر كالاها ) از احتكار و قاچاق كالاها جلوگیری می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ' كیومرث سعیدی نیا ' افزود: طرح شبنم در خصوص شش نوع كالای خانگی ، آرایشی بهداشتی ، پزشكی ، رایانه و لوازم جانبی رایانه و گوشی تلفن همراه ، اسباب بازی و مكمل های غذایی می باشد و واحدهای صنفی و انبار داران موظف به اجرای این طرح و نصب باركد دو بعدی بر كالاهای خود هستند.

وی با اشاره به اینكه نصب باركد دو بعدی بر محصول نشان دهنده اصالت و كیفیت كالا خواهد بود گفت: طرح شبنم تاكنون در دو مرحله و با هماهنگی مجامع امور صنفی و نیروی انتظامی انجام شده است.

رییس اداره بازرگانی دزفول خاطرنشان كرد: پیش از اجرای طرح شبنم ، برای واحدهای صنفی كلاس های توجیهی برگزار شده تا در قالب فرم خود اظهاری میزان موجودی كالاهای خود را اعلام كنند كه در این راستا در شهرستان دزفول تاكنون 350 فرم خود اظهاری توسط 350 واحد صنفی تكمیل و به سازمان ارسال شده است.

سعیدی نیا افزود: حدود 10 هزار باركد در اختیار شركت كارگزاران 'امین' قرار گرفته تا ماموران این شركت با مراجعه به واحدهای صنفی و مطابقت كالاها روی بسته بندی كالاها آنها را با نظارت نیروی انتظامی نصب كنند.

وی گفت: تاكنون دو هزار و 17 باركد با حضور بازرسان و شركت كارگزاران امین بر روی كالاها نصب شده است و با توجه به اینكه تعداد كالاها در واحدهای صنفی بیش از این میزان است باید با تلاش بیشتر ، همه كالاهای موجود باركد گذاری شوند.

رییس اداره بازرگانی دزفول تصریح كرد: هماهنگی هایی با فروشگاه های چند منظوره ، تعاونی های مصرف كالای كارگری و كارمندی صورت گرفته تا بتوان این طرح را در این مكان ها اجرا كنیم./س
برچسب ها: جلوگیری ، احتکار ، شبنم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.