مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با تاکید بر اینکه این استان پتانسیل و ظرفیت کافی برای جذب گردشگران زیارتی را دارد، ساماندهی، حفظ و نگهداری آرامگاه امامزاده های شاخص این استان به منظور جذب گردشگران زیارتی را از اولویت‌های کاری این اداره‌کل ذکر کرد و گفت: طرح گردشگری زیارتی در این آرامگاه ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، میمنت آبادی گفت: تعدادی از این آرامگاه ها شامل پیر عمر، پیر محمد، هاجره خاتون و بابا گرگر به عنوان امامزاده های شاخص در اولویت کاری این طرح قرار دارند و طرح جامع گردشگری برای این اماکن تعریف خواهد شد، تا بتوان این آرامگاه ها را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.
وی افزود: در این آرامگاه ها باید کار کارشناسی براساس الگوهای اصیل ایرانی ـ اسلامی با حفظ اصالت بناهای تاریخی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، بیان کرد: بحث اصلی گسترش بناهای مذهبی و تاریخی است که نیازمند امکانات و تاسیسات است و مراکز مذهبی هم به امکانات مختص به خود همچون حجره، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیاز دارد تا زائران بتوانند از امکانات و زیارتگاه های مذهبی بهره کافی را ببرند و انتظارات آنها برآورده شود.

وی در پایان گفت: اگر در اماکن مذهبی و تاریخی کار غیرکارشناسی انجام شود موجب تخریب بنا و همچنین کاهش تعداد زائران خواهد شد و در هر حال هر توسعه ای باید به طور کارشناسی و با برنامه ریزی های دقیق انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.